خبرگزاری کار ایران

یک مسئول خبرداد؛

تعیین تکلیف نهایی سه منطقه تاریخی در کاشان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۸۷۴۱

معاون مدیرکل و رئیس اداره راه و شهرسازی شهرستان کاشان گفت: در بیست و چهارمین جلسه ستاد بازآفرینی پایدار شهری کاشان پس از سال‌ها برای سه منطقه تاریخی و ارزشمند کاشان تعیین تکلیف شد.

مجتبی آراسته در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در کاشان با بیان اینکه اراضی ۴ هکتاری قلعه ۱۰ ضلعی جلالی معروف به دیوار کاشان، محدوده تاریخی شاسوسا و مرمت بازار بزرگ کاشان پس از سال‌ها تعیین تکلیف شد، تأکید کرد: کاروان‌سراها، تیمچه‌ها و راسته‌های بازار من‌جمله بازار مسگرها در فاز اول جز مصوبات ستاد بازآفرینی است.

 وی افزود: مسجد بالا بازار کاروان‌سرای گمرک و میرپنج و زغالی‌ها، تیمچه بخشی، پشت‌بام‌های سرای بخشی، بام و کف تیمچه امین‌الدوله تیمچه صباغ و مسجد کفش‌دوزها جز مناطقی است که درحال احیابوده و به ادامه روند بازآفرینی آن تأکید شد.

 رئیس اداره راه و شهرسازی کاشان اظهار کرد: تمامی اماکن ذکر شده در قالب مشارکت شهرداری کاشان و اداره میراث فرهنگی، سه مصوبه مهم ستاد بازآفرینی پایدار شهری شهرستان کاشان بامحوریت فرمانداری ویژه کاشان است.

 آراسته خاطرنشان شد: با اجرای مصوبات ستاد بازآفرینی شهری کاشان در بافت تاریخی ضمن رفع دغدغه دوستداران میراث فرهنگی، پایداری، بازتوانمندسازی و بازآفرینی بناهای ارزشمند که از اهداف ستاد بازآفرینی شهری است را افزایش خواهد داد.

 لازم به ذکر است در این جلسه که با حضور اعضا، شهرداران و شوراهای اسلامی شهرها و ادارات خدماتی، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برگزار شد، گزارشی از اقدامات مشترک دستگاه‌های مربوطه در اجرای خیابان علوی توسط شهرداری کاشان ارائه شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز