خبرگزاری کار ایران

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران خبر داد:

برای حل مشکلات بانکی و مالیاتی صنعتگران؛ کمیته های ستاد تسهیل در اصفهان راه اندازی شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۳۶

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از آغاز به کار دوباره کمیته های ذیل ستاد تسهیل برای حل مشکلات بانکی و مالیاتی صنعتگران به دبیری خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان خبر داد.

ایلنا: رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: با توجه به نتایج حاصل از جلسات قبلی ستاد تسهیل در خانه صنعت، معدن و تجارت استان که رضایت تولیدکنندگان و مسوولان را به همراه داشت، معاون برنامه ریزی و اشتغال استانداری اصفهان در نامه‌ای به استاندار از برگزاری جلسات ستاد تسهیل ابراز رضایت کرد و خواستار ادامه این جلسات به دبیری خانه صنعت و معدن شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سیدعبدالوهاب سهل آبادی، همچنین به اجرای طرح راستی آزمایی واحدهای صنعتی و معدنی استان توسط خانه صنعت و معدن اشاره کرد و گفت: این طرح با هدف جمع آوری اطلاعات واحدهای تولیدی استان انجام می‌شود که مواردی مانند تعداد نیروی انسانی، میزان واردات مواد اولیه، صادرات، چالش‌ها و مشکلات را در بر می‌گیرد.
سهل آبادی؛ با اشاره به اینکه جمع آوری اطلاعات مذکور توسط اعضای خانه صنعت و معدن و با مطالعه دقیق و حضور در شهرستان‌ها انجام می‌شود، افزود: طبق برآورد اولیه نتایج این طرح، مشکل تعداد زیادی از واحدهای استان، کمبود نقدینگی است.
وی با بیان اینکه کاهش ارزش پولی ایران به یک سوم مشکلات عدیده‌ای برای تولیدکنندگان ایجاد کرده است، تاکید کرد: این موضوع باعثشده است بسیاری از واحدهای استان با مشکل نقدینگی و کمبود سرمایه در گردش دست به گریبان باشند.

وی اضافه کرد: جامعه صنعتی و معدنی تنها جایگاهی است که می‌تواند میلیون‌ها نفر بیکار در سطح جامعه ایرانی را وارد بازار کار کند و خانه صنعت و معدن تنها تشکل تخصصی حوزه صنعت و معدن است که در اختیار اینجامعه برای بیان مسایل و چالش‌هایشان قرار دارد.

سهل آبادی با بیان اینکه بخش زیادی از مشکلات واحد‌ها به تامین سرمایه در گردش از طریق بانک‌ها بر می‌گردد، ادامه داد: بهره بالای بانکی که با درآمدهای تولید تناسب ندارد و امکان فروش دارایی‌های تولیدکنندگان توسط بانک در برابر بدهی‌ها، از جمله این چالش‌ها هستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مسایل مالیاتی نیز چالش‌هایی را برای واحدهای تولیدی استان ایجاد کرده است، گفت: جلسه‌ای با مدیرکل امور مالیاتی استان داشتیم و مسایل و مشکلات بیان و قرار شد اداره مالیات هم همکاری بیشتری با صنعتگران داشته باشد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود: در سال گذشته در برابر صادرات ۳۰ میلیون تن سنگ آهن از کشور، ۱۰ میلیون تن فولاد وارد کرده‌ایم.
سهل آبادی با اشاره به مشکلاتی که اجرای فاز اول هدفمندی برای تولیدکنندگان به دنبال داشت، عنوان کرد: با وجودافزایش قیمت حامل‌های انرژی، سهم یارانه بخش تولید پرداخت نشده است.

وی در خصوص مشکلات به وجود آمده برای واحدهای تولید شن و ماسه اظهار داشت: در حال حاضر ۲۵ واحد تولید شن و ماسه در شهرستان اصفهان فعالند که عده‌ای آلوده کردن محیط زیست توسط این صنایع را شایعه کردند و ۴۵ روز واحدهای تولید شن و ماسه تعطیل شد اما دوباره فعالیت خود را آغاز کردند، با این وجود صورت جلسه‌ای که در همین ارتباط به تازگی به دست من رسیده همچنان نشان از وجود مشکلات برای واحدهای صنعتی تولید شن و ماسه است که امیدواریم این مشکلات برطرف شود اما باید بگوییم واحدهای شن و ماسه هیچگونه آلودگی ندارند و به کار خود ادامه خواهند داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز