خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان خبر داد:

بازیافت زباله های الکترونیکی در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۳۵

با ساخته شدن سیستم دستگاه امحاء لامپ های فلورسنت(کم مصرف) در اصفهان، روزانه ۳۰ کیلوگرم زباله الکترونیکی بازیافت می شود.

ایلنا: مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان گفت: به طور متوسط روزانه ۲۵ الی ۳۰ کیلوگرم زباله الکترونیکی از سطح شهر اصفهان جمع آوری می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ تیمور باجول اظهار داشت: بیشتر زباله‌های الکترونیکی لامپ‌های کم مصرف، رادیو‌ها و تلویزیون‌های قدیمی، گوشی‌های قدیمی تلفن همراه است.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با اشاره به بازیافت لامپ‌های کم مصرف تصریح کرد: سیستم دستگاه امحاء لامپ‌های فلورسنت طراحی و ساخته شده است، از این رو بازیافت زباله‌های الکترونیکی در شهر اصفهان انجام می‌شود.
باجول مهم‌ترین هدف بازیافت زباله‌های الکترونیکی را جلوگیری از ورود آن‌ها به محیط زیست دانست و تاکید کرد: لازم است شهروندان این نوع زباله‌ها را در مبدا جداسازی کرده و به غرفه‌های بازیافت تحویل دهند.
وی به خروجی زباله‌های الکترونیکی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: فلزات و قطعات الکترونیکی این زباله‌ها هر دو قابل بازیافت هستند به طوری که فلزات وسایلی همچون تلویزیون، موبایل و رادیو قابل تبدیل به طلا، مس و نقره هستند.
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان اظهار داشت: زباله‌های الکترونیکی از پتانسیل بالایی برای آلودگی محیط زیست انسانی برخوردار هستند از این رو استفاده مجدد از قطعات الکترونیکی و همچنین جداسازی فلزات گرانب‌ها نیز می‌تواند به کاهش حجم زباله‌های الکترونیکی و اثرات منفی ناشی از آن‌ها کمک کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز