خبرگزاری کار ایران

معاون بیمه و درمان اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان مطرح کرد:

پزشکان باید سایه نظارت مسئولان را حس کرده و از تجویز بی‌رویه دارو خودداری کنند

کد خبر : ۱۴۳۸۴۲

در کنار تلاش برای تغییر فرهنگ مصرف خودسرانه دارو، پزشکان نیز باید سایه نظارت مسئولان مربوطه را حس کرده و از تجویز بی‌رویه دارو خودداری کنند.

ایلنا: معاون بیمه و درمان اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان، با اشاره به اینکه متاسفانه مصرف دارو در کشورما ۴ برابر میانگین جهانی است گفت: گرایش روزافزون مردم به مصرف خودسرانه دارو، عوارض نامطلوبی را در بدن فرد بر جای می‌گذارد به طوری که نه تنها از شیوع بیماری جلوگیری نمی‌کند بلکه می‌تواند روند درمان را نیز به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، فرهاد مشاوری، اظهار داشت: در کنار تلاش برای تغییر فرهنگ مصرف خودسرانه دارو، پزشکان نیز باید سایه نظارت مسئولان مربوطه را حس کرده و از تجویز بی‌رویه دارو خودداری کنند.

وی اجرای سیستم ارجاع یا پزشک خانواده، درتنظیم میزان مصرف مردم به دارو را مهم عنوان کرد و افزود: اجرای این طرح موجب می‌شود تا پزشک بر اساس سوابق بیمار و برنامه‌ریزی اقدام به تجویز دارو کند، بنابراین از مصرف خودسرانه جلوگیری می‌شود.

مشاوری؛ راه اندازی سیستم پزشک خانواده را موجب تغییر فرهنگ مصرف دارو در کشور دانست و ادامه داد: راه اندازی سیستم ارجاع و پزشک خانواده، موجب تغییر فرهنگ مصرف دارو و تجویز غیر منطقی دارو می‌شود.

وی با اشاره به اهداف بیمه سلامت، بیان داشت: این سازمان از مرداد سال گذشته با هدف توزیع عادلانه خدمات سلامت برای آحاد جامعه تشکیل شده است.

معاون بیمه و درمان اداره کل بیمه سلامت استان اصفهان بابیان اینکه برای اولین بار، پس ازپیروزی انقلاب اسلامی بحثسلامت مردم در صدر اولویت برنامه‌های دولت قرار گرفته است ادامه داد: رییس جمهوری در برنامه فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها، تامین اجتماعی و بیمه سلامت همگانی را اولویت اول دولت قرار داده است.

وی با اشاره به تصویب بودجه ۱۳ هزار میلیارد تومانی برای سلامت مردم در سال ۹۳، پیش بینی کرد که با این رقم سطح خدمات در این سازمان گسترش یابدو گفت: بالا بردن کیفیت خدمات به مردم، کاهش پرداخت از جیب مردم و خرید راهبردی از دیگر اهداف تغییر بیمه خدمات درمانی به سلامت است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز