خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره اسناد پزشکی بیمه سلامت استان اصفهان تاکید کرد:

چتر حمایتی بیمه سلامت برای بیماران صعب العلاج بازتر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۲۴

در سال جاری تعهدات دارویی بیمه سلامت به دو هزار و ۱۵۰ قلم رسیده است. این در حالی‌ست که تعهدات دارو در سال گذشته حدود یکهزار و ۸۰۰ قلم بود.

ایلنا: رئیس اداره اسناد پزشکی بیمه سلامت استان اصفهان؛ با اشاره به اینکه چندسالی بود که پوشش بیمه‌ای دارو‌ها هیچ تغییری نیافته بود، اظهار داشت: مهم‌ترین بخش تعهدات برای تامین داروهای بیماران صعب العلاج، سرطانی، دیابت و فشارخون، دیالیز، پیوند کلیه، هموفیلی و‌ام اس است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سید مجید حسینی؛ با بیان اینکه از مهر سال گذشته تاکنون تعهد بیمه‌ای برای ۵۳ قلم داروی گیاهی نیزجزء تعهدات جدید این اداره کل برای بیمه شدگان است اظهار داشت: تعهد ۲۰ قلم داروی ناباروری برای بیماران نازا؛ نیز جزء تعهدات است که این دارو‌ها به دو شکل ۵۰ و یا ۹۰ درصدی زیر پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

وی تاکید کرد: با توجه به نوسانات ارزی که وجود داشت اما تعهدات بیمه بالا رفت، و از مهر امسال ۱۳۶ قلم دارو به تعهدات بیمه اضافه شده است.

حسینی؛ با بیان اینکه میزان تعهدات دارویی بیمه سلامت از ۱۴ میلیارد تومان در ماه تا ۱۸ میلیارد تومان است گفت: این مبالغ ماهانه به حساب موسسات طرف قرار داد واریز می‌شود واگر فردی نتواند ۵۰ درصد باقی مانده از حق بیمه خود را پرداخت کند می‌تواند با مراجعه به نهادهای حمایتی از تخفیف ویژه استفاده و فقط ۱۵ درصد از حق بیمه خود را بپردازد.

رئیس اداره اسناد پزشکی بیمه سلامت استان اصفهان تصریح کرد: تعداد موسسات طرف قرارداد این اداره کل بالغ بر چهار هزار و ۱۱۳ موسسه شامل ۶۳۰ داروخانه، ۷۱ بیمارستان، ۱۶۵ آزمایشگاه، یکصد رادیولوژِی، ۲۴۰ دندانپزشکی، ۱۵۰ مرکز توانبخشی و فیزیوتراپی، یکهزار و ۳۵۰ پزشک عمومی، ۱۰۳ درمانگاه، یکهزار و ۲۰۰ متخصص، ۸۵ فوق تخصص، ۲۳ شبکه بهداشتی و ۱۰۳ درمانگاه است.

وی همچنین به ارائه خدمات بیمه‌ای در بیش از یکصد نقطه در قالب دفا‌تر پیشخوان اشاره کرد و گفت: موسساتی که می‌خواهند وضع بیمه‌ای مراجعان را ارزیابی کنند می‌توانند با گرفتن نام کاربر و رمز ورود از این اداره کل وارد سامانه شوند و این خدمت را در اسرع وقت انجام دهند.

حسینی، در ادامه تعداد بیمه شدگان این اداره کل در استان اصفهان را بالغ بر یک میلیون و ۴۶۰ هزار نفر برشمرد و افزود: از این تعداد ۴۴۵ هزار نفر کارکنان دولت، ۱۲۵ هزار نفر بیمه ایرانیان، ۱۲۰ هزار نفر سایر اقشار و ۷۷۰ هزار نفر مشمول بیمه روستایی هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز