خبرگزاری کار ایران

مدیر کل اداره بیمه سلامت استان اصفهان:

مسئولان می دانند پزشکان زیر میز بگیر چه کسانی هستند / برخوردی در کارنیست؟!

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۶۱۸

در زمان مدیریت سابق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان لیست های متعددی از پزشکان زیر میزی بگیرتهیه شد و به دانشگاه ارائه گردید تا با پزشکان زیر میزی بگیر برخورد شود؛ اما هیچ گاه این کار صورت نگرفت.

ایلنا: مدیر کل اداره بیمه سلامت استان اصفهان در گفتگو یی اختصاصی با اشاره به اینکه متاسفانه در بحثپدیده زیرمیزی پزشکان تاکنون نظارت ها واعمال قانون های بازدارنده صورت نگرفته است، گفت: در زمان مدیریت سابق دانشگاه علوم پزشکی اصفهان لیست های متعددی از پزشکان زیر میزی بگیردر استان تهیه شد و به دانشگاه ارائه گردید تا برخورد شود اما هیچ گاه این کار صورت نگرفت.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از اصفهان، " احمد رضا ریاضیات "، اضافه کرد: گر چه مسئولان خود شان هم می دانند که چه کسانی زیر میزی می گیرند و نامشان را هم می دانند، اما تاکنون هیچ برخوردی با آن ها نشده است و ما هم که هر چه قدر لیست دادیم به نتیجه ای نرسیدیم.

وی با بیان اینکه زیرمیزی گرفتن پزشکان به دلیل عدم حمایت سازمان‌های بیمه‌گر از پزشکان نیست و این تنها یک بهانه است، ادامه داد: زیر میزی گرفتن پزشکان تنها به دلیل عدم نظارت بر کار آنها است. اگر در بخش‌های دولتی مردم بیش از ۳۰ درصد از جیب خودپرداخت می‌کنند به دلیل زیرمیزی گرفتن پزشکان است.

" ریاضیات " افزود: البته به قول رئیس جمهور و وزیر بهداشت، مقابله با این پدیده بسیار سخت است، اما ما می گوییم بالاخره باید حرکت کردو از جایی شروع کرد؛ باید با قوت به میدان آمد تا این مسئله حل شود.

مدیر کل اداره بیمه سلامت استان اصفهان، با بیان اینکه در بخش خصوصی بیمه‌ها تنها ۳۵ درصد هزینه بستری را پرداخت می‌کنند، گفت: در بخش‌های دولتی اگر مردم در زمینه اعمال سرپایی بیش از ۳۰ درصد و در بخش دولتی بیش از ۱۰ درصد هزینه پرداخت می‌کنند، باید به تعزیرات اعلام کنند.

وی بابیان اینکه پرداخت‌های درمانی از جیب مردم ۸۰ به ۲۰ نیست بلکه در بخش‌های خصوصی ۶۵ به ۳۵ است، ادامه داد: این رقم در بخش‌ها دولتی ۳۰ به ۷۰ است یعنی در بخش سرپایی دولتی بیمه‌ها ۷۰ درصد هزینه‌ها را پرداخت می‌کنند و در بخش بستری تا ۹۰ درصد بر عهده بیمه‌ها است.

وی بابیان اینکه برای اولین بارو پس از پیروزی انقلاب اسلامی در اولویت برنامه‌های دولتی به بودجه سلامت توجه شده است، اظهار داشت: هم اکنون با افزایش دو برابری بودجه مواجه شدیم.

گزارش: زهرا نصیر ی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز