خبرگزاری کار ایران

سرمایه داران خارجی دست پر می آیند؛

۲۹ پروژه خارجی در اصفهان اجرایی می شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۳۰۱

۲۹ پروژه سرمایه گذاری خارجی به ارزش یک میلیارد و ۷۱۵ میلیون دلار در استان اصفهان در حال اجرا است.

ایلنا: مدیر کل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان از اجرای ۲۹ پروژه سرمایه گذاری خارجی به ارزش یک میلیارد و ۷۱۵ میلیون دلار در این استان خبر داد.

وی با تاکید بر اینکه از این رقم تاکنون حدود یک میلیارد و ۱۸۷ میلیون دلارسرمایه گذاری ها وارد استان اصفهان شده است، اظهار داشت: استان اصفهان بعد از استان‌های نفت خیز خوزستان، بوشهر و بندرعباس رتبه چهارم سرمایه گذاری خارجی کشور را به خود اختصاص داده است.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از اصفهان، " علی صبوحی "، با بیان اینکه اصفهان نخستین استان کشور در زمینه کشت گلخانه ای و سیستم های آبیاری تحت فشار است و ۴۰ درصد فعالیت های اقتصادی استان در بخش خدمات انجام می شود، ادامه داد: اصفهان رتبه‌ سوم تولید مواد معدنی و کانی و رتبه نخست تولید سنگ‌های ساختمانی تزئینی و آجر کشور را نیز داراست.

وی تاکید کرد: اصفهان به عنوان قطب نخست صنعت کشور ۱۶.۸ درصد از سهم تولید ناخالص ملی را به خود اختصاص داده همچنین این استان با تولید ۱۰ میلیون تن فولاد در سال نخستین تولید‌کننده محصولات فولادی در کشور است.

" صبوحی "؛ با بیان اینکه در طول ۵ سال گذشته یکی از سرفصل‌های اصلی کشور اقتصاد بوده و امسال نیز به طور ویژه به نام سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی نامگذاری شده که حماسه سیاسی با حضور پرشور مردم در ۲۴ ارگان تحقق پیدا کرد و حماسه‌ای اقتصادی نیز با تلاش و همت مسئولان در حال تحقق است، اظهار داشت: به دنبال آن هستیم که با تسهیل در اعطای مجوزهای سرمایه‌گذاری به صنعت و تولید استان کمک بیشتری کنیم.

وی به فعالیت ۸۵۰۰ واحد صنعتی و ۸۰ شهرک صنعتی فعال و نیمه فعال در استان اصفهان اشاره کرد و یادآور شد: ازسال های ۸۹ تا ۹۱ به دلیل شرایط دشوار اقتصادی کشور فقط ۴ پروژه سرمایه گذاری خارجی برای استان مصوب شد ولی از آغاز دولت یازدهم تاکنون نیز ۵ تقاضا مطرح شده که هم اکنون یک تقاضا برای تولید نان صنعتی و نان اروپایی و خدمات نگهداری غله با ۴۴۱ میلیون دلار سرمایه گذاری مجوز گرفته است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی اصفهان یادآور شد: در بحثسرمایه‌گذاری خارجی ۲۹ پروژه مصوب شده و در حال اجرا و پیگیری است که ارزش ریالی آنها در مجموع یک میلیارد و ۷۱۵ میلیون دلار است که این سرمایه‌گذاری‌ها حدود ۱ میلیارد و ۱۸۷ میلیون دلار به حساب می‌آید.

صبوحی با اعلام اینکه اصفهان دومین استان بعد از تهران است که با ۸ هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی تولیدی در حال فعالیت است، افزود: ۸۰ شهرک صنعتی فعال و نیمه فعال در سطح استان وجود دارد که از این تعداد در ۶۴ مورد آن واحد‌های صنعتی مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه جایگاه اصفهان از نظر درآمدی در کشور بعد از استان‌های تهران و البرز در رده سوم است، ادامه داد: این استان از نظر اعتبارات هزینه ای رتبه ششم و اعتبارات تملکی رتبه هفتم را به خود اختصاص داده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اصفهان؛ همچنین با اشاره اینکه اولویت تامین نقدینگی استان برای تامین حقوق کارمندان است، ادامه داد: بعد از آن فراهم کردن هزینه‌های اجتناب‌ناپذیر استان در اولویت قرار دارد همچنین آسان سازی فرایند ارائه مجوز سرمایه گذاری، حمایت از تولید و اشتغال مولد از سرفصل های کاری استان محسوب می شود.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان نخستین تولید‌کننده گوشت مرغ و دومین تولید‌کننده تخم‌مرغ کشور است، ادامه داد: وضعیت درآمد‌های استان اصفهان نسبت به سال گذشته ۳۴ درصد افزایش دارد و نسبت به نرخ مصوب امسال با ۱۲ درصد کاهش روبرو هستیم که امیدواریم به نقطه موردنظر دست یابیم.

وی بیان کرد: وضعیت اعتباری استان در سال ۹۲ نسبت به ۹۱ در بحثحقوق ۳۷ درصد افزایش و در بحثسایر ۶ درصد کاهش داشت اما در اعتبارات هزینه نسبت به سال ۹۱،۱۲ درصد افزایش وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز