خبرگزاری کار ایران

مدیر حوادثو فوریت‌های پزشکی استان اصفهان مطرح کرد:

پوشش ۶۵ درصدی امدادرسانی فوریت‌های پزشکی در راه‌های استان

کد خبر : ۱۴۳۲۷۲

پایگاه های جاده ای امداد رسانی استان اصفهان به ازای هر یکصد کیلومتر ۶/۱ درصد است در حالی که میانگین استاندارد کشوری تعداد پایگاه ها ۵/۲ درصد است.

ایلنا: مدیر حوادثو فوریت‌های پزشکی استان اصفهان در بازدید اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان از مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی استان گفت: از مجموع ۱۰۹ پایگاه شهری و جاده‌ای مدیریت فوریت‌های پزشکی این استان، ۳۶ پایگاه در شهرستان اصفهان خدمات رسانی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ غفور راستین تاریخچه شکل گیری اورژانس بین بیمارستانی را تشریح کرد و با بیان اینکه از ۳۶ پایگاه اورژانس فعال در شهرستان اصفهان ۲۷ پایگاه در شهر اصفهان خدمات رسانی می‌کنند افزود: از این تعداد ۱۱ پایگاه در کانکس و ۹ پایگاه در آتش نشانی مستقر هستند.

مدیر حوادثو فوریت‌های پزشکی استان اصفهان، نیروی متخصص، تجهیزات تخصصی و آمبولانس را مهم‌ترین بخش‌های تشکیل دهنده یک واحد امداد عملیاتی اورژانس بیان کرد و گفت: این مدیریت از سال ۸۶ تا کنون تلاش کرده از نیروهای کار‌شناس تحصیل کرده دانشگاهی برای خدمت به مردم در این حوزه استفاده کند.

وی، نبود اورژانس هوایی را یکی از مهم‌ترین مشکلات این مدیریت بیان کرد و افزود: بر اساس تفاهم نامه امضاء شده بین مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی و جمعیت هلال احمر استان، در صورت لزوم، خلاء اورژانس هوایی از طریق یک فروند بالگرد در اختیار این جمعیت جبران می‌شود.

وی، تعداد نیروهای فعال در مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی استان اصفهان را ۷۳۱ نفر اعلام کرد و از استاندارد نبودن تعداد نیروهای پایگاه‌های اورژانس خبر داد و تصریح کرد: حدود دو برابر این تعداد کمبود نیرو وجود دارد و برای استاندارد سازی برای هر پایگاه ۸ نفر نیاز است.

راستین، تعداد ماموریت‌های سال گذشته پایگاه‌های اورژانس در سطح استان را یکصد و سی و سه هزار ماموریت بیان کرد و گفت: در ۱۰ ماهه سال جاری ۱۰۸ هزار ماموریت توسط واحدهای امدادی مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی استان انجام شده که سهم شهرستان اصفهان بیش از ۶۲ هزار ماموریت بوده است.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون طرح پوشش فراگیر خدمات فوریت‌های پزشکی پیش بیمارستانی، زمان رسیدن بر بالین مصدوم در شهر‌ها کمتر از ۸ دقیقه و در جاده‌ها ۱۵ دقیقه می‌باشد افزود: بر اساس شاخص‌های موجود در استان از سال ۸۸ تا ۹۲ در حوادثمیانگین زمان رسیدن واحدهای امدادی ۸/۶ و در سال جاری زیر ۸ دقیقه و در حوادثجاده‌ای ۳/۱۳ دقیقه بوده که زیر میانگین کشوری است.

مدیر حوادثو فوریت‌های پزشکی استان اصفهان درصد پوشش راه‌ها را ۶۵ درصد و تعداد پایگاه‌های جاده‌ای را به ازا هر یکصد کیلومتر ۶/۱ درصد بیان کرد و گفت: میانگین استاندارد کشوری تعداد پایگاه‌ها ۵/۲ درصد است.

راستین، مشکلات و معضلات و کمبودهای مرکز مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی استان اصفهان را تشریح کرد و کمبود پایگاه‌های اورژانس، نیروی متخصص، آمبولانس و تجهیزات را از جمله این مشکلات دانست و همکاری، هم افزایی و تعامل شورای اسلامی شهر اصفهان برای رفع این کمبود‌ها و استانداردسازی امکانات و تجهیزات مورد نیاز این مرکز و استفاده از ظرفیت مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان برای ارتقا خدمات اورژانس را خواستار شد.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز مطالبه امنیت جانی و تامین سلامتی مردم را از وظایف این شورا دانست و لزوم توجه جدی به مباحثامداد و نجات در حوادثرا مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به کمبود و مشکلات اعتباری باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌ها و امکانات موجود ‌‌نهایت استفاده به عمل آید و از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نشود.

رضا امینی، اعمال دیدگاه‌ها و سلیقه‌های مدیریتی در ارتباط با جان و سلامتی مردم را غیر قابل توجیه بیان و به حجم مطالبات شهروندان از شورای اسلامی شهر و شهرداری در بخش‌های مختلف اشاره کرد و افزود: استفاده از ظرفیت و مشارکت خیرین سلامت بهترین راهکار برای رفع مشکلات مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی اصفهان است.

وی ضمن قدردانی از زحمات، تلاش‌ها و اقدامات مدیران، پزشکان و کادر شاغل در مدیریت حوادثو فوریت‌های پزشکی اصفهان، اهمیت وظایف آنان برای تسریع در حضور بر بالین مصدومان حوداثو تامین سلامتی مردم و لزوم رفع مشکلات این مدیریت را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: همکاری و هم افزایی مسئولان دانشگاه علوم پزشکی، شورای اسلامی شهر و شهرداری اصفهان برای رفع مشکلات و ارتقا ظرفیت و توانمندی مدیریت فوریت‌های پزشکی ضروریست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز