خبرگزاری کار ایران

عدم همکاری مسئولان اجرایی، مهمترین مشکل پیش روی تعاونی های مسکن؛

تعاونی های مسکن اصفهان، ۱۰ هزار واحد را می سازند

asdasd
کد خبر : ۱۴۲۴۵۵

همکاری نکردن مسئولان اجرایی در ساخت و ساز تعاونی های مسکن، فرآیند ساخت و ساز را طولانی تر می کند.

ایلنا: مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان در همایش ترویجی چشم انداز برنامه های آتی، چالش های و راهکار های شرکت های تعاونی مسکن گفت: یکی از مهمترین دستاورد های انقلاب اسلامی، پیشرفت در حوزه راه و شهر سازی، مسکن و فناوری است.

وی گفت: بیش از ۶۰ سال است که شاهد چرخشی در حوزه اقتصاد در کل دنیا هستیم که این تغییر باعثگسترش شهرنشینی و افزایش تراکم جمعیت شد و در نهایت تغییر شکل مسکن را به دنبال داشت.

به گزارش خبرنگار " ایلنا " از اصفهان؛ " غلامعلی قادری " ادامه داد: یکی از بهترین و مهمترین حوزه ها برای سرمایه گذاری، حوزه مسکن است زیرا مسکن پناهگاهی است که می تواند در امنیت خانواده سهم به سزایی را ایفا کند.

وی با تاکید بر این مطلب که دولت موظف است نیازهای زیر بنایی و مهم مردم مانند خوراک و پوشاک و مسکن را تامین نماید، افزود: در تمام دنیا هر فرد، برای اینکه بتواند صاحب مسکن شود ۴ سال زمان نیاز دارد ولی در ایران این رقم به ۱۲ سال افزایش یافته است و این افزایش سه برابری نشان دهنده این است که در این زمینه به سرمایه گذاری بیشتری نیاز داریم.

" قادری " تصریح کرد: تعاونی های مسکن با هدف ترویج روح مشارکت و همکاری با کمک به دولت در تمامی عرصه های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و تامین مسکن اعضا شکل گرفته است و به دنبال یک اقدام خوب برای شناساندن فرهنگ و خدمت رسانی به اعضا تعاونی هاست.

وی با اشاره به شکل گیری اتحادیه مسکن با همکاری تعدادی از تعاونی ها برای بهبود عملکرد ها، یکی از اهداف این جلسه را پیدا کردن جایگاه اتحادیه دانست و افزود: تعاونی ها باید بدانند که با تعامل با این اتحادیه می توانند جایگاه خود رابالا ببرند.

" قادری " افزود: هر خدمتی که قرار است به تعاونی ها ارائه شود از جمله خدمات پولی و مالی باید از طریق اتحادیه باشد همچنین اتحادیه می تواند با برگزاری دوره های مختلف آموزشی سطح علمی و تخصصی اعضا را بالا ببرد.

وی با اشاره به اینکه از ۵۶۳ تعاونی فعال در استان ۲۶۸ تعاونی مسکن متعارف(غیر مسکن مهر) و ۲۹۵ شرکت تعاونی مسکن مهر هستند، اظهار داشت: ۱۶ هزار واحد مسکن غیر مهر از طریق تعاونی ها با هزینه ای بالغ بر ۷ هزار میلیارد واگذار شده و ۱۰ هزار واحد مسکن در حال ساخت است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان با اشاره به اینکه نگاه اداره تعاون به حوزه تعاون مسکن بایستی متفاوت از حوزه سایر تعاونی ها باشد، اظهار کرد: ترویج روحیه مشارکت در بین افراد، کمک به دولت در تمام عرصه ها و خدمت رسانی به اعضای تعاونی های مسکن از جمله اهداف اتحادیه شرکت های تعاونی مسکن استان اصفهان است.

وی درباره مشکلات تعاونی های مسکن گفت: از دستگاههای مختلف و مرتبط با بخش مسکن انتظار داریم تا تعاونی های مسکن را همانند انبوه سازان و سازندگان فردی ببینند و به عنوان شخصیت های حقوقی آنها را مستقل بدانند.

رئیس هیئت مدیره اتحادیه های مسکن استان اصفهان نیز در ادامه با بیان اینکه ۱۲۰ شرکت تعاونی مسکن در استان فعال هستند گفت: در سال های گذشته این شرکت ها در کناربخش های دولتی توانستند بخش زیادی از مسکن مردم را تامین کنند، اگر شرکت های تعاونی در کنار وزارت مسکن قرار نمی گرفت مشکلات مسکن مردم بیش از پیش بود.

" میر هادیان " ایجاد وحدت رویه وکاهش مراجعه به دستگاه ها برای حل مسائل ساخت و ساز را از دیگر اهداف این اتحادیه برشمرد و افزود: تنها مرجعی که تعاونی ها می توانند مشکلات خود را مطرح کنند، اداره کل تعاون است.

" عباس حاج رسولی ها " عضو شورای اسلامی شهر نیز از دیگر مشکلات پیش روی تعاونی ها در ساخت مسکن را هزینه های شرکت های خدماتی مانند آب و برق عنوان کرد و افزود: برای گرفتن مجوز ساخت و ساز مراحل سختی پیش روی تعاونی هاست در این بین اگر این شرکت ها همکاری لازم را با تعاونی داشته باشند در کاهش هزینه ها و در نتیجه تسریع ساخت و ساز ها کمک به سزایی انجام داده اند.

رئیس کمسیون عمران و شهرسازی شورای شهر اصفهان اظهار داشت: تعاونی های مسکن می توانند در مبحثاحیای بافت فرسوده وارد شوند زیرا اکنون احیای بافت فرسوده در دست خود مردم است و چندان موفق عمل نکرده و تعاونی ها با همکاری مردم می توانند این روند را بهبود بخشند و سرمایه خود را در این بخش به کار ببندند.

گفتنی است: همایش ترویجی چشم انداز برنامه های آتی، چالش های و راهکار های شرکت های تعاونی مسکن با حضور مدیر کل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی، رئیس هیئت مدیره اتحادیه مسکن استان، معاون امور عمرانی استاندار و جمعی از نمایندگان و روسای تعاونی های استان برای بررسی راه حل های مشکلات ساخت و ساز مسکن برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز