خبرگزاری کار ایران

مدیر کل بیناد شهید و امور ایثارگران اصفهان تاکید کرد:

نبود اشتغال مهمترین و اصلی‌ترین مشکل‌ خانواده شهدا و ایثارگران است

asdasd
کد خبر : ۱۴۱۰۷۵

طبق قانون باید ۲۵ درصد از شغل ها در ادارات و ارگان های مختلف به خانواده شهدا و ایثارگران اختصاص یابد ولی متاسفانه با گذشت سال ها از پایان جنگ هنوز این اقدام انجام نشده است.

ایلنا: مدیر کل بیناد شهید و امور ایثارگران اصفهان در نشست با رئیس شورای اسلامی شهر از عدم همکاری بعضی از دستگاه‌ها در جهت رفع مشکلات، کمبود‌ها و نیازهای خانواده شهدا و ایثارگران در بخش‌های مختلف گلایه کرد و افزود: تعداد شهدای استان اصفهان ۲۳ هزار و پنجاه شهید و تعداد شهدای مفقود الجسد این استان به یکهزارو سیصد شهید می‌رسد که در کل ۱۱درصد شهدای کشور متعلق به استان اصفهان است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ محمدرضا رجایی تعداد جانبازان استان اصفهان را ۴۹ هزار نفر معادل ۹ درصد از جانبازان کشور و تعداد آزادگان این استان را ۳۵۰۰ نفر معادل ۸ درصد آزادگان کشور بیان کرد و افزود: یک اجتماع ۳۰۰ هزار نفری از خانواده شهدا جانبازان و آزاداگان در اصفهان زندگی می‌کنند که نیاز به رسیدگی و توجه دارند.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان از وجود ۹۵۰ گلزار شهدا در این استان و مدفون بودن ۲۲ هزار شهید در این گلزار‌ها خبر داد و با اشاره به برگزاری سالانه ۵۰ مراسم در گلستان شهدای اصفهان گفت: دفن ۷۴۰۰ شهید در این گلستان، ‌گلستان شهدای اصفهان را به دومین گلستان شهدای جهان اسلام تبدیل کرده است.

وی با تشریح مشکلات خانواده شهدا و ایثارگران، بیکاری و نبود اشتغال را مهم‌ترین و اصلیترین مشکل‌ آنان دانست و افزود: قرار بوده ۲۵ درصد از شغل‌ها در ادارات و ارگان‌های مختلف به خانواده شهدا و ایثارگران اختصاص یابد ولی متاسفانه با گذشت سال‌ها از پایان جنگ هنوز این عزیزان بیکار و فاقد شغل هستند.

رجایی، درمان را یکی دیگر از مشکلات پیش روی ایثارگران و خانواده آنان و شهدا بیان کرد و با بیان اینکه در حال حاضر ایثارگران با کمترین امکانات درمانی مواجه هستند به نقش مردم اصفهان در ۸ سال دفاع مقدس اشاره و از نبود موزه دفاع مقدس در اصفهان انتقاد و تصریح کرد: متاسفانه بعد از گذشت ۲۵ سال از پایان جنگ تحمیلی هنوز اصفهان فاقد موزه دفاع مقدس بوده و گلستان شهدا هم از نداشتن سالن مناسب برای برگزاری آ‌ئین‌های ویژه با مشکلات جدی مواجه بوده و برای رفع این مشکلات همکاری و همدلی مسئولان استان و شهر ضروری‌ست.

وی اصفهان را یکی از شهرهای مطرح کشور در حوزه ایثار و شهادت بیان کرد و از شورای اسلامی شهر و شهرداری خواست با نصب نمادهای ایثار و شهادت در نقاط مختلف شهر اصفهان، این ویژگی را احیا کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان نیز بر لزوم توجه ویژه مسئولان برای تحقق مطالبات و حل مشکلات جامعه ایثارگران اصفهان تاکید کرد و گفت: تشکیل کارگروه مشترک بین شورای اسلامی شهر، شهرداری اصفهان و بنیاد شهید و امور ایثارگران برای بررسی خواسته‌ها و مطالبات ایثارگران و خانواده شهدا در چارچوب قوانین و مقررات و وظایف قانونی ضروری‌ست.

رضا امینی به نقش تاثیرگذار مردم اصفهان در پیروزی انقلاب اسلامی و ۸ سال دفاع مقدس و تقدیم هزاران شهید و جانباز به انقلاب و نظام اشاره و تصریح کرد: بعد از گذشت بیش از ۲۵ سال از جنگ تحمیلی و علیرغم پیگیری مسئولان استان و شهر متاسفانه هنوز اصفهان فاقد موزه دفاع مقدس است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز