خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

اصلی‌ترین و حیاتی‌ترین برنامه اصفهان حل مشکل آلودگی هواست

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۳۰۶

برطرف نمودن مشکل آلودگی هوا به عنوان مطالبه به حق مردم باید در اولویت برنامه های مدیریت شهری قرار گیرد.

ایلنا: ‌رسول زرگرپور استاندار اصفهان در جمع اعضای شورای اسلامی و شهردار اصفهان، از تصویب برنامه جامع کنترل کیفی هوای اصفهان در شورای برنامه‌ریزی استان خبر داد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، استاندار اصفهان افزود: برنامه جامع کنترل کیفی هوای استان از تلفیق سه برنامه مطالعاتی توسط جمعی از کار‌شناسان و متخصصان به دست آمده و هنوز بودجه‌ای از طرف دولت برای آن پیش بینی نشده است.

وی تشریح کرد: این برنامه شامل ۳۸ اقدام اساسی است که تعداد ۳۰ دستگاه اجرایی استان در آن دخیل هستند و برای منطقه اصفهان، ۸ شهرستان و ۴۰ شهر استان برنامه ریزی شده است.

زرگرپور ادامه داد: از اقدامات پیش بینی شده در برنامه، ۲۳ اقدام مربوط به حوزه مدیریت شهری است که ضمن استفاده از نظرات تکمیلی در این خصوص باید اجرای آن هر چه سریع‌تر آغاز شود.

وی با تأکید بر اینکه اولویت اول، ‌دوم و سوم در استان مسائل زیست محیطی است، اظهار داشت: در ارتباط با این مسئله تحمل مردم به اتمام رسیده است.

نماینده عالی دولت در استان با بیان اینکه تنفس هوای پاک یک مطالبهٔ عمومی و فراگیر است، تصریح کرد: سالم بودن هوا، آب و خاک در کنار هم برای ما از اهمیت ویژه برخوردار است.

وی خاطر نشان کرد: موارد تدوین شده در برنامه جامع کنترل کیفی هوای استان، نزدیک به ۵۴ درصد پیشگیرانه بوده و ۴۶ درصد آن از نوع اقدامی و برخوردی است.

رسول زرگرپور از کلیه مدیران شهری خواست تا این برنامه را به عنوان پایه و اساس برنامه‌های خود قرار داده و در راستای اجرای آن فارغ از اختلاف نظرات، ‌اقدامات اجرایی لازم را به انجام رسانند.

وی خواستار شد: کمیته دایمی محیط زیست، در به روز نمودن برنامه‌ها بر اساس پیشنهادات و همچنین رصد برنامه‌های روزانه به عنوان وظایف خود در شرایط کنونی با حساسیت بیشتری برخورد نماید.

استاندار اصفهان یادآور شد: اقدامات در نظر گرفته شده در برنامه جامع کنترل کیفی هوا، شامل اقدامات قانونی و وظایف ذاتی دستگاه‌هاست که باید ضمن فعال‌تر عمل کردن در این زمینه، جبران مافات نیز بنمایند.

وی علت اصلی مشکلات پیش رو را نداشتن برنامه آمایش سرزمین دانست و افزود: عدم تعامل درست با محیط زیست، در حال حاضر بروز مسائل زیست محیطی را رقم زده است.

زرگرپور تأکید کرد: جهت اجرای کامل و تحقق اهداف برنامه تمام تلاش خود را به کار خواهیم بست و در راستای اجرای هر چه بهتر آن با کلیه دستگاه‌های استان در این زمینه جلسات توجیهی خواهیم داشت.

وی خواستار رصد نمودن شورای راهبردی و نظارت کمیته محیط زیست بر اجرای هر چه بهتر برنامه شد و افزود: در راستای ارتقاء ارتباطات و کاهش سفرهای درون استانی، شورای فناوری اطلاعات و ارتباطات استان را فعال نمودیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز