خبرگزاری کار ایران

امام جمعه اصفهان تاکید کرد:

فعالیت‌های فرهنگی بدون توجه به مساجد بی‌نتیجه است

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۲۴

تاثیر گذاری مساجد در فعالیت های فرهنگی انکار ناپذیر است و برای گسترش فعالیت های هنری توجه به مساجد امری ضروری است.

ایلنا: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اصفهان در جلسه اعضاء ستادهای احیای امر به معروف و نهی از منکر مناطق شهر اصفهان با اشاره به نقش مساجد در فعالیت‌های فرهنگی گفت: فعالیت‌های فرهنگی بدون توجه به مساجد به نتیجه نخواهد رسید.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ آیت الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، با بیان اینکه، ما نیز چون امام معتقدیم که مساجد سنگر‌های اسلام و بهترین مکان برای گسترش فرهنگ اسلام اهل بیت(علیهم السلام) هستند خاطر نشان کرد: مساجد صرفاً سنگر‌های مقابله با تهاجم فرهنگی نیستند بلکه ما شاهد کارکردهای دفاعی مسجد در ۸ سال دفاع مقدس بوده‌ایم.

عضو مجلس خبرگان رهبری به وجود حدود ۷۰۰ مسجد در شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: این ۷۰۰ مسجد، ۷۰۰ سنگر برای مقابله با انواع تهدیدات دشمن است که مردم ساخته و در اختیار ما قرار داده‌اند.

وی در ادامه گفت: حدود ۳ سال پیش به منظور بهره بردن از قابلیت‌های مساجد، شهر اصفهان را مطابق تقسیم بندی شهرداری به ۱۵ منطقه تقسیم و دفا‌تر رسیدگی به امور مساجد را راه اندازی کردیم.

آیت الله طباطبایی با اشاره به تشکیل شورای هر منطقه اظهار داشت: ریاست هر منطقه را به یک روحانی دلسوز واگذار کردیم تا با تشکیل جلسات متعدد با حضور ائمه جماعات مساجد منطقه، نه تنها برای مسجد خود بلکه برای همه مساجد فکر، تصمیم گیری و برنامه ریزی کنند و از طریق یک رابط تصمیمات خود را به مرکز رسیدگی به امور مساجد انتقال دهند.

آیت الله طباطبایی واگذاری ساختمانی برای رسیدگی به امور مساجد و امر به معروف و نهی از منکر در هر منطقه توسط شهرداری‌ها را از ضروریات دانست و گفت: اختصاص دفتری برای کارهای مسجد غیر از کمک به مساجد و کار فرهنگی ماندگار است.

رییس ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان، احیای امر به معروف و نهی از منکر را یک وظیفه شرعی برای همه مسلمانان دانست و خاطر نشان کرد: از آنجا که معتقدیم محله محور شدن امر به معروف و نهی از منکر باعثرونق این فریضه و کاهش مفاسد اجتماعی و اخلاقی می‌شود چنین ساختاری را برای ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیز طراحی کردیم.

وی بر تشکیل شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد تأکید کرد و گفت: به فرموده امام معصوم(ع) همه کارهای خیر و جهاد فی سبیل الله در مقابل امر به معروف و نهی از منکر مثل قطره در برابر اقیانوس است.

دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان اصفهان، هدف اصلی ستاد احیا را فراگیر کردن دو فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و گفت: بستر‌ها و زمینه‌های این مأموریت مهم در مساجد وجود دارد لذا برای استفاده از این ظرفیت اقدام به راه اندازی شوراهای امر به معروف و نهی از منکر در مساجد کردیم.

محمد علی احمدی افزود: چون ساختار ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر به گونه‌ای نیست که امکان اداره و ارتباط مستقیم با همه مساجد را داشته باشد، با نظر آیت الله طباطبایی دفا‌تر ستاد احیا در مناطق شهری شکل گرفت و ریاست آن به مسؤولین دفا‌تر رسیدگی به امور مساجد منطقه واگذار شد.

وی تصریح کرد: تاکنون در ۶ منطقه این دفا‌تر راه اندازی شده و دبیری آن به بسیج واگذار شده است و ارکان تأثیر گذار در این زمینه همچون آموزش و پرورش، شهرداری، نیروی انتظامی و فرماندهان کلانتری‌های منطقه نیز در جریان کار قرار گرفتند و از جدیت و کمک‌های آن‌ها تشکر می‌کنیم.

احمدی با بیان اینکه معاونت‌های متناظر با ستاد احیا در مناطق نیز شکل خواهد گرفت، گفت: امیدواریم تا پایان سال در ۱۵ منطقه شهر اصفهان، دفا‌تر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر راه اندازی شود

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز