خبرگزاری کار ایران

مدیر اجرایی پروژه سامانه هوشمند تاکسی اصفهان تاکید کرد:

محاسبه دقیق کرایه با استفاده از سامانه هوشمند تاکسی

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۲۰۶

نرخ کرایه با استفاده سامانه هوشمند تاکسی کاملا دقیق محاسبه می‌شود و به هیچ عنوان قابل مقایسه با نرخ‌های سنتی تعیین شده برای مسیرهای مختلف نیست.

ایلنا: جانشین و مدیر اجرایی پروژه سامانه هوشمند تاکسی اصفهان گفت: شهروندان و مسافران باید مدنظر داشته باشند که مقایسه نرخ کرایه محاسبه شده برای یک مسیر خاص با استفاده سامانه هوشمند تاکسی شبیه نرخ‌های سنتی تعیین شده برای مسیرهای مختلف نیست.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ اعتضادی تصریح کرد: یکی از مواردی که توسط تیم فنی پروژه سامانه هوشمند تاکسی تحت بررسی ویژه قرار گرفت، روش‌ها و الگوریتم‌های پیشرفت محاسبه کرایه بر مبنای رعایت عدالت برای مسافر و رانندگان ناوگان تاکسی بوده است.
وی با بیان اینکه ساختار محاسبه کرایه در ایران و برخی کشورهای اروپایی و آسیایی مورد بررسی قرار گرفت و نتیجه الگوریتم کامل و پیشرفته‌ای شد که در سامانه هوشمند تاکسی اصفهان بکار گرفته شده است اذعان داشت: در این روش محاسبه کرایه، پارامترهایی نظیر مسافت طی شده، سرعت حرکت تاکسی، زمان‌های توقف در ترافیک، زمان توقف و انتظار تاکسی بابت مسافر، زمان توقف مسافر بابت تاکسی مانند سوخت گیری تاکسی، طول مدت سفر، شرایط بارندگی باران و برف، نوع و امکانات رفاهی خودرو، اضافه بار مسافر و عواملی از این دست در تعیین مبلغ کرایه نقش ایفا می‌کنند.
جانشین و مدیر اجرایی پروژه سامانه هوشمند تاکسی اصفهان اظهارداشت: بدلیل عدم وجود ابزارهای پیشرفته الکترونیکی برای محاسبه کرایه تا پیش از این نرخی، بصورت میانگین بر گرفته از کلیه عوامل تاثیر گذار برای مسیرهای مختلف تعیین می‌شده است.
گفتنی است؛ سامانه هوشمند تاکسی بر روی ۱۶ هزار تاکسی اصفهان از سوی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی در حال نصب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز