خبرگزاری کار ایران

۸بهمن ماه در اصفهان برگزار می‌شود:

دومین مهندسی فرهنگ نام و نامگذاری در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۴۰۱۳۲

در همایش فرهنگ نام نامگزینی راهکارهای آموزه‌های دینی برای انتخاب نام نیکو برای والدین اصفهانی تبیین می‌شود.

ایلنا: مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان با اشاره به برگزاری دومین همایش فرهنگ نام و نامگذاری در اصفهان گفت: هدف از برگزاری این همایش ایجاد بستر‌های فرهنگی برای مردنم است تا بتوانند نام‌های اصیل و مذهبی در فرایند نام نام گزینی برای فرزندان خود بهره گیری مناسب داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ تورج حاجی رحیمیان با اشاره به اینکه در فرهنگ دینی ما بعضی نام‌ها مورد توجه قرار گرفته و در کتب دینی به آن اشاره شده است که از این اسامی برای نام گذاری استفاده می‌شود گفت: همایش مهندسی فرهنگ نام و نامگذاری دوسال است که با این هدف با همکاری دانشگاه‌ها و مراکز علمی و با محوریت سازمان ثبت احوال استان برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این همایش دارای جنبه‌های علمی و اجرایی‌ست که رسانه نیز نقش تاثیر گذاری برای نشان دادن تاثیرات نام‌های نیکو و مذهبی در جامعه بر عهده دارد.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان اضافه کرد: به جهت آنکه استفاده از نام‌های نیکو برای فرزندان بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است طرحی را با حضور طلاب جوان در اداره ثبت احوال اجرا خواهیم کرد که در این طرح یک مشاور فرهنگی در کنار نماینده ثبت احوال به والدین برای انتخاب نام فرزندان مشاوره فرهنگی می‌دهند.

وی اضافه کرد: دومین همایش فرهنگ نام و نامگذاری در سالن همایش‌های دانشگاه آزاد منطقه ۴با حضور نماینده ولی فقیه، امام جمعه موقت استان، استید برجسته دانشگاه‌ها و حوزه برگزار می‌شود.

حاجی رحیمیان در ادامه اضافه کرد: این همایش با هدف اینکه عرصه‌های فرهنگی مانند نام و نامگزینی نیاز به مهندسی دارد گفت: جهت برگزاری این همایش از مهر ماه فراخوانی به تمام مراکز فرهنگی اجتماعی از طریق پورتال اختصاصی ثبت احوال داده شده که در این رابطه ده‌ها مقاله به دبیرخانه ارسال شد که پس از بررسی‌های علمی و تخصصی توسط اساتید دانشگاه اصفهان ۵ مقاله بر‌تر انتخاب شد.

وی گفت: محور‌های این همایش شامل هویت و انتخاب نام، آیین‌های نامگذاری در ایران، رویکرد‌های جدید در نامگذاری، فرهنگ سازی انتخاب‌های نیکو نقش فرهنگ اسلامی در انتخاب ایرانیان بوده است.

مدیر کل ثبت احوال استان اصفهان اضافه کرد: در این همایش راهکار و راهبرد نام از نگاه آموزه‌های دینی نیز بررسی می‌شود و والدین می‌توانند از نام‌های ایرانی که درشان و هویتشان باشد استفاده کنند.

وی گفت: این همایش با همکاری ارداره کل ارشاد و دانشگاه آزاد اسلامی منطقه ۴ کشور، بنیاد غدیر، دانشگاه اصفهان و صداو سیمای اصفهان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز