خبرگزاری کار ایران

۱۶ برنامه ویژه در سومین جشنواره ملی شعر کودک شاهین شهر:

۲۵۰ شاعر از سراسر کشور در جشنواره سوم شعر کودک حضور می یابند

asdasd
کد خبر : ۱۳۹۱۰۶

هدف از برگزاری سومین جشنواره ملی شعر کودک تقویت بنیان های شعری با رویکرد تاثیرگذاربر مخاطب و توجه بیشتر به شناخت و ارتقای مفاهیم پاک دنیای کودکان و افزایش دانش تربیتی در خانواده ها براساس مفاهیم دینی است.

ایلنا: شهردارشاهین شهر با اشاره به میزبانی این شهر برای برگزاری سومین جشنواره ملی شعرکودک گفت: مهترین هدف از برگزاری این جشنواره، تبدیل شاهین شهر به محلی برای تعاملات احساسی و ماوایی برای رشد و تعالی فکری کودکان ایران زمین است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علی اصغر ذاکری هرندی، درنشست خبری با خبرنگاران که در تالار شیخ‌بهایی برگزارشاهین شهربرگزار شد با اشاره به اینکه اولین جشنواره شعر کودک در فاصله زمانی ۱۸ و ۱۹ آبان‌ماه سال ۱۳۹۰ در شاهین‌شهر برگزار شد که بیش از ۵۸۰ اثر در قالب شعر و کتاب به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد ادامه داد: وجود ظرفیت‌ها و گرایش‌های فرهنگی با حضور نیروهای توانمند در این شهر از پیش زمینه‌های برگزاری جشنواره ملی سوم شعر کودک است.

وی با بیان اینکه جشنواره سوم، ۱۴و۱۵ اسفندماه سال‌جاری درشاهین شهر برگزار می‌شود اظهار داشت: شناسایی این رشته و صیانت از این سرمایه‌ها، کمک به تولید و خلق آثار فاخر ادبی با محوریت شعر کودک و تبادل اندیشه در مقوله شعر کودک و آسیب‌شناسی آن از دیدگاه شاعران کشور، استان و شاهین شهر از دیگر اهداف این جشنواره است.

ذاکری هرندی تصریح کرد: برای اجرای جشنواره سوم، ۱۶ برنامه گنجانده شده که این برنامه‌ها شامل اختصاص یک فرهنگسرای ویژه خانواده و کودک، برگزاری نشست‌های تخصصی شاعران کشور در مدارس راهنمایی، برگزاری کارناوال‌های شادی با حضور گروههای هنری، کارگاه‌های تخصصی و رونمایی از پرچم جشنواره توسط کودکان شرکت کننده است.

وی ضمن ارائه گزارشی از برگزاری جشنواره دوم شعر کودک در شاهین شهر اظهار داشت: در دومین جشنواره ۱۲ اثر از کودکان ۶ تا ۱۲ سال به‌عنوان اشعار بر‌تر جشنواره انتخاب شد که در بخش بزرگسالان نیز ۵ کتاب شعرکودک که در سال ۱۳۹۰ تحت ‌تأثیر جشنواره اول انتشار یافته بودند مورد تقدیر قرار گرفتند.

شهردار شاهین‌شهر گفت: برای اینکه اهداف والاتری را درجشنواره سوم شعر فجردنبال کنیم، دبیر علمی جشنواره مصطفی رحماندوست و تعداد زیادی از شاعران کشور به دنبال برنامه ریزی برای این موضوع هستند.

وی، دعوت از فراکسیون کودک و نوجوان مجلس شورای اسلامی برای حضور در جشنواره، تجلیل از خانواده شهدای نوجوان، انجام مراسم روز درختکاری و کاشت ۲۵۰ نهال توسط کودکان شاعر، انجام پرسش و پاسخ آزاد برای کودکان شاهین شهر با حضور مقامات شهر، برگزاری مسابقات روزنامه دیواری و انتخاب یک شعر برای رهبر معظم انقلاب از دیگر برنامه‌های این جشنواره عنوان کرد.

شهردار شاهین شهر، مسابقه بادبادک‌های منقش به اشعار کودکان، برگزاری نمایشگاه جنبی، گردآوری و انتشار مجموعه آثار واصله، انجام مراسم آتش بازی و افروختن شمع به یاد کودکان قربانی در دنیا و بهره برداری و نامگذاری پارک موزیکال به نام کودک و نوجوان در شاهین شهر را از دیگر برنامه‌های ۱۶ گانه این جشنواره عنوان کرد.

دبیر اجرایی سومین جشنواره ملی شعر کودک، افزایش تعداد شاعران مدعو از سراسر کشور تا ۲۵۰ نفر و همچنین حضور ۲۰۰ مربی پرورشی از سراسر کشور برای برگزاری کارگاه‌های تخصصی تربیت دینی و همچنین افزایش تیراژ آثار منتخب این جشنواره تا پنج هزار نسخه را از دیگر برنامه‌های این جشنواره برشمرد.

وی با بیان اینکه آثاررسیده به جشنواره توسط شاعران برجسته شعر کودک و نوجوان به صورت تخصصی بررسی و داوری می‌شود بیان داشت: زمان برگزاری کارگاه‌های این جشنواره از ۱۰ اسفند است که مهلت ارسال آثار به این جشنواره تا ۲۹ بهمن می‌باشد.

وی یادآور شد: این جشنواره در سه بخش کودک از چهار تا ۱۲ سال، نوجوان از ۱۲ تا ۱۴ سال و نیز شاعران بزرگسال که کتاب آن‌ها در سال ۹۳ برگزیده شده است برگزار می‌شود.

ذاکری هرندی افزود: سومین جشنواره ملی شعر کودک با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و همچنین شهرستان شاهین شهر و می‌مه، اداره کل بهزیستی استان و شهرستان، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان استان و شهرستان و به همت شهرداری و سازمان رفاهی و تفریحی شاهین شهر برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: اولین جشنواره شعر کودک در سال ۹۰ با ارسال بیش از ۵۸۰ اثر و دومین جشنواره در سال ۹۱ با ارسال ۲هزار و ۲۰۰ اثر در شاهین شهر برگزار شد.

وی با اشاره به برگزاری دو دوره این جشنواره ملی در گذشته، گفت: جشنواره سوم، زمینه برگزاری جشنواره بین المللی شعر کودک در سال ۹۳ را فراهم خواهد کرد.

گفتنی است، سومین جشنواره ملی شعر کودک، ۱۴ و ۱۵ اسفند در تالار شیخ بهایی شاهین شهر برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز