خبرگزاری کار ایران

در نشست تببین وضعیت دامپروری استان اصفهان مطرح شد:

مردم نسبت به کشتار دام به شیوه‌های سنتی اجتناب نمایند / اصفهان رکورددار تولید شیرخام و گوشت مرغ در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۳۸۵۲۲

استان اصفهان با تولید سالانه ۱۶۳ هزار تن گوشت مرغ رتبه اول کشوری در تولید گوشت مرغ را دارد همچنین با میانگین رکورد گاو اصیل این استان ۳/۳۵ کیلوگرم شیر را نیز به خود اختصاص داده است.

ایلنا: مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان در نشست تببین وضعیت دامپروری استان اصفهان گفت: ازوظایف ذاتی و قانونی اداره کل دامپزشکی بهداشت تولیدات دامی استان اصفهان بازدید‌ها و نظارت‌های مداوم وبرنامه ریزی شده اماکن تولیدات دامی، قبل و بعد از احداثو راه اندازی از لحاظ بهداشتی است که در این خصوص با واحد‌هایی که طبق اصول مقررات را رعایت نکنند برخورد قانونی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حسینی؛ با اشاره با بیماری‌های مشترک دام و انسان افزود: با توجه به وجود بیماری‌های مشترک دام و انسان باید شهروندان محترم با رعایت اصول بهداشتی نسبت به تهیه گوشت دام مورد نیاز خود از اماکن مجوز داراقدام کنند و نسبت به کشتار در منازل و معابر عمومی به شیوه‌های سنتی اجتناب نمایند؛ زیرا روند کشتار دام در کشتارگاه‌ها بر اساس اصول استاندارد به گونه‌ای انجام می‌شود که گوشت در چرخه سلامت در سطح اماکن فروش به دست مصرف کنندگان برسد.

در ادامه نیز معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با اشاره به اینکه عمده فعالیت‌های صنایع دامپروری صنعتی و سنتی استان اصفهان در زمینه‌های تولیدات دام‌های سبک و سنگین(پرورش بز، بره، گوسفند، گوساله، گاو، ش‌تر و…)، طیور و زنبور عسل و تولیدات آبزیان مصرفی و تزیینی است گفت: استان اصفهان در حال حاضر ۱۸۰۰واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت ۳۵ میلیون قطعه و با تولید سالانه ۱۶۳ هزار تن گوشت مرغ رتبه اول کشوری در تولید گوشت مرغ را دارد.

امیرحسین افیونی گفت: ۱۵۰ واحد فعال تولید تخم مرغ با ظرفیت سالیانه ۸۸ هزار تن تخم مرغ رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است که تعداد ۱۴ واحد فعال مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۵۰۸ هزار قطعه و تولید بیش از ۶۰ میلیون عدد تخم مرغ نطفه دار فعال است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان، با اشاره به تولید گوشت بوقلمون گفت: ۱۵۰ واحد پرورش بوقلمون گوشتی با ظرفیت ۳۱۲ هزار قطعه و تولید سالانه ۶۰۰۰ تن گوشت بوقلمون رتبه اول کشور را داراست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: بالا‌ترین رکورد تولید شیرخام کشور در واحدهای صنعتی استان اصفهان با میانگین رکورد گاو اصیل ۳/۳۵ کیلوگرم به استان اصفهان تعلق دارد.

افیونی، با اشاره به توانمندیهای تولیدات شیلات وآبزیان استان اصفهان افزود: در تعداد ۱۱۲ واحد فعال پرورش ماهیان سردآبی، سالانه ۴هزار تن ماهی تولید می‌شود و همچنین در ۶۳۲ واحد ماهیان گرم آبی ۱هزار تن ماهی در استخرهای ذخیره آب کشاورزی در سطح استان اصفهان تولید می‌شود که رتبه اول کشور را استان اصفهان دارد.

وی در خصوص تولید ماهیان زینتی افزود: استان اصفهان با تولید۵۴میلیون قطعه انواع ماهیان زینتی جایگاه اول در کشور به خود اختصاص داده است. همچنین با فعالیت۱۱۹ واحد بسته بندی فرآوردی محصولات دام طیور و آبزیان استان با میزان تولید یک میلیون ۴۰۰ هزار تن درسال رو به روست.

شایان ذکر است دوازدهمین نمایشگاه بین المللی صنعت دام، طیور، آبزیان و دامپزشکی از روز ۹ تا ۱۲ بهمن در محل برگزاری نمایشگاه بین المللی برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز