خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان:

به بیشترین میزان اختلاف تولید و مصرف برق رسیده‌ایم

کد خبر : ۱۳۸۳۰۱۰

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: اقرار می کنیم اختلاف میزان تولید و مصرف برق به بیشترین میزان خود رسیده و الان در بیشینه اختلاف هستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حمید علاقمندان در سمینار نیروگاه‌های خورشیدی برای صنایع استان اصفهان اظهار داشت: در سخت ترین شرایط به خاطر عدم تراز تولید و مصرف برق کشور هستیم و می‌توان گفت از آغاز تولید برق در کشور تا کنون، میزان مصرف برق به عنوان نیاز مصرف کننده در بیشینه اختلاف است.

وی تاکید کرد: اقرار داریم اختلاف میزان تولید و مصرف برق در کشور به بیشترین میزان خود رسیده است و دلیل این اتفاق تنها سیاست‌های ناکارآمد در بخش دولتی نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان با اشاره به تحریم ها و مسائل مختلف در حوزه های متعدد تصریح کرد: میزان مصرف انرژی، پرتی و عدم بهره وری صنایع از این پرتی نیز از جمله دلایل افزایش مصرف برق است.

وی اضافه کرد: پیش تر بخش خصوصی با سرمایه گذاری مردم در توزیع برق فعال بود مانند دیزل ژنراتورهای خیابان چهارباغ که با گذر زمان تخریب و جای آن پاساژ و مجتمع تجاری ساخته شد. در روبروی میدان فیض نیز بخش خصوصی مشغول به تولید برق بود که بعد به مهمانسرا تبدیل شد.  مسیری که رفتیم به شکلی تمام این ها را به دولت‌ها سپردیم و دولت‌ها نقش خود را در مالکیت دانستند و نه در سیاست گذاری.

علاقبندان با اشاره به سمینار نیروگاه‌های خورشیدی برای صنایع اصفهان خاطرنشان کرد: انجمن تولید کنندگان و تامین کنندگان کالا و خدمات انرژی های تجدید پذیر (ساتکا) و سایر بخش ها در بخش انرژی های خورشیدی به میدان آمده اند تا معضل کمبود تولید برق را به نوعی برطرف کنند.

وی با بیان اینکه در استان اصفهان در بخش خانگی در حوزه پنل خورشیدی در پشت بام موفق بوده ایم اظهار داشت:امیدواریم در سال آینده اعلام کنیم در کشور رتبه یک نصب پنل خورشیدی در پشت بام های بخش خانگی را کسب کرده ایم.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان تاکید کرد: ما به نقطه ای رسیده ایم که مجبور به ایجاد محدودیت در صنایع هستیم، چراکه امروز به این عدم تراز رسیدیم و محدودیت ایجاد شده است؛ نه اینکه بخواهیم مولد های خود را محدود کنیم. این اتفاق به دلیل بی برنامه بودن و عدم تراز بین تولید و مصرف است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز