خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در نشست مسئولین سازمان های مردم نهاد استان تاکید کرد:

سمن ها بازوی اجرایی قوی برای پیشبرد امور هستند

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۷۸۶

مدیران دستگاههای اجرایی باید به این باور برسند که سازمان های مردم نهاد، نه تنها مانعی برای رشد و پیشرفت نیستند، بلکه به عنوان بازوی اجرایی قوی برای پیشبرد امور مطرح هستند.

ایلنا: استاندار اصفهان، با حضور در نشست مسئولین سازمان های مردم نهاد استان، اهمیت و جایگاه این تشکل مردمی در دولت تدبیر و امید را نشان داد و بر لزوم حضور این تشکل ها در جلسات مرتبط با حوزه فعالیت تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رسول زرگرپور در این نشست خود را نیز از جمع سازمان های مردم نهاد دانست و افزود: از سال ۱۳۹۰ تا کنون دو سمن ملی با موضوعیت سازگاری با خشکی و خشکسالی راه اندازی نموده‌ام.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه سازمان های مردم نهاد در اجلاس های بین المللی، تصریح کرد: در مجامع بین المللی تأثیر نظرات سمن ها و قدرت اعمال نظر آنان از مسئولان دولتی بیشتر است.

رسول زرگرپور با بیان اینکه این فرآیند در کلیه اجلاس های بین المللی اجرا می شود، تصریح کرد: به یقین در آینده سمن ها تصمیم گیران اصلی بوده و پایه های اصلی تصمیم گیری را شکل خواهند داد.

وی استفاده از ظرفیت های بی شمار این تشکل های مردمی را حائز اهمیت دانست و افزود: باید از این سرمایه بزرگ به نحو درست و در راه بهینه استفاده نماییم.

نماینده عالی دولت در استان، موفقیت این تشکل های مردمی در بخش خیریه ها و جمع آوری مبالغ باورنکردنی مردم خیر را نشان از باور، اعتقاد و اعتماد مردم دانست و خاطر نشان کرد: یقینا مردم نتیجه فعالیت این تشکل ها را دیده‌اند که به آن باور دارند.

وی با بیان اینکه استان اصفهان با دارا بودن ۴۰۰ خیریه‌در کشور نمونه است، خطاب به مسئولین سمن ها اظهار داشت: شما لحظه به لحظه برای آخرت خود تلاش می کنید.

زرگرپور بر لزوم تشکیل جلسات مداوم با سازمان های مردم نهاد و تبادل نظرات تأکید کرد و اظهارداشت: باید پایگاه اطلاعاتی قوی و قابل دسترس برای همه سمن ها طراحی شود.

وی با اشاره به وجود حدود۹۵۰ سازمان مردم نهاد در سطح استان اصفهان، اظهار داشت: ۵۵۰ سمن در حوزه اجتماعی، ۲۳۰ سمن در حوزه فرهنگی، ۵۸ سمن در حوزه بهداشت و درمان، ۲۴ سمن در حوزه ورزش، ۱۴ سمن در حوزه محیط زیست، ۴۲ سمن در حوزه علم و پژوهش و ۱۳ سمن در حوزه عمرانی مشغول فعالیت هستند.

استاندار اصفهان با تأکید بر داشتن برنامه‌ای جهت توسعه سمن ها، ‌افزود: تعداد سمن های تخصصی در استان کم است.

وی خواستار بررسی جمعی از سمن ها در راستای توسعه و تخصصی شدن njo ها و همچنین متعادل سازی ان در همه زمینه ها شد.

زرگرپور تصریح کرد: لازم است این تشکل های مردمی خود، چگونگی هم افزایی و همکاری با یکدیگر را بررسی و با تشکیل کمیته های مختلف مسائل را جهت طرح در جلسه بعدی طبقه بندی نمایند تا به نتیجه مطلوب دست یابیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز