خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان:

فعالیت ۱۷۰ مرکز فرهنگی هنری در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۳۵۸

۱۷۰ مرکز فرهنگی هنری در شهر اصفهان مشغول فعالیت است که اگر مهندسی فرهنگی شود می توانیم برنامه های فرهنگی خوبی را رقم بزنیم.

ایلنا: رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: تدوین برنامه جامع فرهنگی شهر اصفهان کلید زده شد که با حضور کارشناسان فرهنگی و کمک سایر دستگاههای مرتبط تهیه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ اصغر آذربایجانی در نشست مشترک کمیسیون فرهنگی شورا و مدیران مراکز فرهنگی و فرهنگسراهای شهر اصفهان با اشاره به دغدغه مقام معظم رهبری در خصوص سبک زندگی و اخلاق افزود: دغدغه مقام معظم رهبری نشان می دهد که نیاز جامعه به اخلاق ضروری است، بنابراین امیدواریم همه کسانی که در عرصه برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی فعال هستند با توجه به این موضوع در حوزه فرهنگ عام حرکت نمایند.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان به دیدار اعضای شورا و شهرداری تهران با مقام معظم رهبری اشاره و تصریح کرد: مقام معظم رهبری تاکید فراوانی بر محتوای قوی و صحیح فعالیت های مراکز فرهنگی داشتند به طوری کارها و اقدامات فرهنگی را همچون شمشیر دودَم دانستند که اگر همراه با محتوای خوب باشد، بستر اصلاح جامعه می شود و در صورتی که با محتوای نامناسب باشد، بستر گسترش نابسامانی و کژی خواهد شد.
آذربایجانی خاطرنشان کرد: همچنین رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با اعضای شورا و شهردار تهران بر استفاده از افراد متدین، انقلابی و معتقد به اسلام سیاسی و مردم‌سالاری دینی در مراکز فرهنگی تاکید داشتند که این نکته بسیار قابل تامل است.
وی بیان دیدگاهها و ارائه نقطه نظرات و راهکارهای مناسب فرهنگی را از مهمترین اهداف برگزاری این نشست عنوان کرد و اظهار داشت: اعضای شورای شهر می تواند در برنامه ریزی ها و سیاست گذاری های فرهنگی از راهکارها و نقطه نظرات مدیران مراکز فرهنگی که ارتباط مستقیمی با شهروندان دارند، استفاده نماید.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به افزایش ۲.۵ برابری بودجه فرهنگی سال آینده شهرداری ادامه داد: شنبه هفته آینده بودجه شهرداری اصفهان به شورای شهر ارائه خواهد شد که بودجه فرهنگی شهر اصفهان در سال ۹۳ با ۳۰ آیتم در حوزه فرهنگی و اجتماعی ۲.۵ برابر افزایش یافته است.
آذربایجانی تاکید کرد: طی چند سال گذشته در حوزه های فرهنگی در بخش سخت افزاری توسعه و پیشرفت داشته ایم اما نیاز داریم از این ظرفیت ها استفاده حداکثری داشته باشیم.
وی به تدوین برنامه جامع فرهنگی شهر اصفهان اشاره کرد و گفت: تدوین برنامه جامع فرهنگی شهر اصفهان کلید زده شد که با حضور کارشناسان فرهنگی و کمک سایر دستگاههای مرتبط تهیه خواهد شد.
رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر اصفهان از تشکیل ۶ کمیته تخصصی در این کمیسیون خبر داد و اظهار داشت: کمیته های بانوان، ورزش، فرهنگ، اجتماعی، قرآن، هنر و رسانه در کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا تشکیل شده است که علاوه بر اعضای کمیته از نظرات کارشناسان خبره در زمینه های مختلف استفاده خواهد شد.
آذربایجانی با اشاره به وجود ۱۷۰ مرکز فرهنگی در شهر اصفهان ادامه داد: ۱۷۰ مرکز فرهنگی در شهر اصفهان رقم قابل توجهی است که اگر مهندسی فرهنگی شود می توانیم اتفاقات و برنامه های خوبی را در این مراکز رقم بزنیم. وی اضافه کرد: بودجه فرهنگی پایین است اما ارائه ایده نو و خلاق بسیار اهمیت دارد بنابراین باید با استفاده از برنامه های جذاب و خلاقانه جوانان را جذب کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز