خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

خروج از بحران کمبود گاز با صرفه جویی ۱۰ درصدی در مصارف خانگی

asdasd
کد خبر : ۱۳۷۲۶۸

با ۱۰ درصد کاهش در مصارف خانگی می‌توانیم از بحران کمبود گازرسانی خارج شویم.

ایلنا: استاندار اصفهان گفت: صدا و سیما و رسانه‌ها باید در جهت ترغیب مردم در راستای صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی تلاش کند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپور در جلسهٔ کاهش مصرف گاز طبیعی در استان با اشاره به سخنان وزیر نفت در جمع استانداران گفت: با وجود تولید ۵۷۰ میلیون متر مکعب گاز در کشور همچنان در بعضی از فصول مقداری کمبود در گازرسانی مشاهده می‌شود.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت صداوسیما درراستای اطلاع رسانی به عموم مردم جامعه در جهت صرفه جویی در مصرف گاز طبیعی استفاده کرد، اظهار داشت: با تبلیغات بیشتر و ساخت تیزر‌ها و انیمیشن‌های تأثیرگذار در این خصوص می‌توان در جهت بهینه سازی مصارف خانگی گام برداشت.

زرگرپور با بیان اینکه مصرف گاز در استان اصفهان ۵۰ میلیون متر مکعب می‌باشد، اظهار داشت: با توجه به برودت هوا میزان مصرف افزایش یافته است که با وجود اقدامات صورت گرفته همچنان ۵ میلیون متر مکعب نیاز به صرفه جویی وجود دارد.

استاندار اصفهان تاکید کرد: اطلاع رسانی در خصوص صرفه جویی در مصرف گاز باید از سوی صداوسیما و رسانه‌ها جدی گرفته شود.

وی با بیان اینکه بخشنامه صرفه جویی در مصرف گاز در ادارات به واحد‌های دولتی و غیر دولتی ابلاغ شده است، افزود: دستگاه‌های اجرایی ملزم به رعایت این بخشنامه هستند.

استاندار اصفهان در ادامه اظهار داشت: با ۱۰ درصد کاهش در مصارف خانگی می‌توانیم از این بحران خارج شویم.

رسول زرگرپور با تاکید بر اینکه صنایع نیز باید در این صرفه جویی سهیم شوند؛ اظهار داشت: صنایع باید محدودیت‌های فنی و کارگری را مد نظر داشته باشند و این محدودیت‌ها به صورت عادلانه اعمال شود.

وی با بیان اینکه سیستم‌ها باید در دراز مدت به مصرف بهینه روی آورند، گفت: در مورد موضوع آب نیز باید دستگاه‌ها به سمت مصرف بهینه حرکت کنند و با سرمایه گذاری در این بخش، از بخشی از سود کارخانه در جهت بهینه سازی استفاده کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز