خبرگزاری کار ایران

عضو پارلمان فدرال آلمان در دیدار با مشاور عالی شهردار اصفهان خبر داد:

افزایش گردشگری در اصفهان با برقراری رابطه جدید ایران و جهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۸۶۳

اصفهان نماد گویا و پویای همزیستی مسالمت آمیز بین اقوام مختلف و ادیان الهی است و زمینه های گردشگری بسیاری در اختیاردارد.

ایلنا: عضو پارلمان فدرال آلمان در حاشیه دیدار با مشاور عالی شهردار اصفهان گفت: اصفهان به کرار پایتخت کشور از لحاظ فرهنگی بوده که نشان از تاریخ این کشور است.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ آندرایز شوکنهوف افزود: در عین حال که اصفهان از نظر فرهنگی پربار است ولی به موزه‌ای خشک و بی‌روح تبدیل نشده بلکه حرکت رو به جلو داشته به طوری که پیشرفت تکنولوژی در این شهر مشهود است.
عضو پارلمان فدرال آلمان با بیان اینکه اصفهان در زمینه علمی گام‌های زیادی برداشته و در سطح بین المللی نیز فعال است، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته که ایران درگیر مباحثهسته‌ای بود اما اکنون گشایشی در راه است بنابراین امیدواریم با این توافقات مردم جهان بتوانند از دیدنی‌ها و جاذبه‌های اصفهان بهره‌مند شوند.
شوکنهوف خاطرنشان کرد: اصفهان همواره به همزیستی مسالمت آمیز با اقوام گوناگون معروف بوده به طوریکه این شهر نماد گویا و پویای همزیستی بین اقوام مختلف و ادیان الهی است.
وی اظهار داشت: بنده بر این باورم که این رابطه جدید ایران و جهان برای مباحثگردشگری اصفهان پربار خواهد بود و آثار مثبتی به همراه دارد بنابراین امیدواریم مردم اصفهان بتوانند از این رابطه استفاده بهینه برقرار کنند.
عضو پارلمان فدرال آلمان با اشاره به بازدید از میدان امام(ره) ادامه داد: دیشب در تاریکی شب از میدان امام(ره) دیدن کردم و لذت بردم و اکنون تصمیم دارم در نورخورشید از این مکان زیبا دیدن کنم.

مشاور عالی شهردار اصفهان در ادامه این دیدار با اشاره به تاریخ غنی و بسیار قوی اصفهان گفت: اگر از تاریخ اصفهان سخن به میان می‌آید سرگذشت آن تا اعماق اساطیر و افسانه‌ها ریشه دارد و حتی به سلیمان و نوح نبی متصل می‌شود.
مهدی جمالی ن‍ژاد با بیان اینکه در سفرنامه‌های اکثر جهانگردان از شکوه ظاهری و باطنی اصفهان نگارش‌ها شده است، افزود: اصفهان همواره محل زندگی اقلیت‌های مختلف و ادیان الهی بوده است.
وی تصریح کرد: وجود صفاخانه‌ها حول محور گفتگوی ادیان الهی در بیش از صد سال گذشته نشانگر ارتباط دوستانه پیروان ادیان مختلف و زندگی مسالمت آمیز آن‌ها با همدیگر بوده است.
معاون هماهنگی امور مناطق و سازمان‌های شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه اصفهان پیشنیه درخشانی از الگوی همزیستی معنوی ادیان الهی دارد، اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک ارتباط دو شهر خواهرخوانده اصفهان و فرایبورگ تنگاتنگ‌تر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز