خبرگزاری کار ایران

یک واحد متقلب ساخت طلا در اصفهان شناسایی شد

asdasd
کد خبر : ۱۳۵۴۸۴

تخلف در ساخت این نوع طلا‌ها باعثافزایش وزن آن و همچنین کاهش عیار آن مصنوع می‌شود و از آنجائی که در اینگونه تخلفات خریداران متوجه تقلب و تخلف سازنده آن قطعه نمی‌شوند، بسیار متضرر می‌شوند.

یک واحد متقلب سازنده طلای پروفیلی که اقدام به ساخت طلا با عیار پایین و پرکردن طلاهای تو خالی نموده بود، شناسایی و تحت پیگرد قانونی قرار گرفت.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مدیر روابط عمومی اداره کل استاندارد استانم اصفهان در این زمینه اظهار داشت: توسط بازرسان اداره کل استاندارد یک واحد تولیدی که اقدام به ساخت مصنوعات طلا با عیار پایین و تقلب در پُر نمودن طلاهای دارای فضای تو خالی مانند النگو با اسید بوریک خشک و مس نموده بود شناسائی و پس از احراز تخلف و تقلب صورت گرفته برابر قانون به مراجع ذی صلاح معرفی شد.
رضا صالحی بابیان اینکه اسید بوریک اسید ضعیفی است که پس از خشک شدن جِرم آن بیشتر از جرم واقعی نشان داده می‌شود و راندمان آن بیشتر از ۱۰۰% می‌شود گفت: تخلف در ساخت این نوع طلا‌ها باعثافزایش وزن آن و همچنین کاهش عیار آن مصنوع می‌شود و از آنجائی که در اینگونه تخلفات خریداران متوجه تقلب و تخلف سازنده آن قطعه نمی‌شوند، بسیار متضرر می‌شوند.
وی افزود: برای پیش گیری از بروز چنین وقایع و خسارات مالی بار‌ها اعلام کرده‌ایم خریدارانی که عموماً برای مصارف شخصی به خرید مصنوعات طلا اقدام می‌نمایند جهت حصول اطمینان از صحت و سلامت طلای خریداری شده از واحد‌های دارای مجوز و تولید کنندگان دارای کد شناسایی استاندارد خرید کنند و حتماً فاکتور بگیرند چرا که در صورت بروز هرگونه تخلف، امکان رهگیری و پیگری شکایات از واحدهای عرضه کننده مصنوعات دارای کد شناسایی وجود دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز