خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خبر داد:

تکمیل شبکه فاضلاب شهر گز به اعتبار پنجاه میلیارد ریالی نیاز دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۹۲۷

اجرای کامل شبکه فاضلاب در شهر گز با استفاده از اعتبارات دولتی بیش از ۱۰ سال به طول می انجامید که اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این طرح ۵۰ میلیارد ریال است.

ایلنا: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در جمع نماینده مردم برخوار، شاهین شهر و می‌مه، شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر گز درخصوص اجرای شبکه فاضلاب شهر گز گفت: در دهه ۶۰ مردم این منطقه ضرورتی بر اجرای شبکه فاضلاب در شهر گز نمی‌دانستند در حالیکه امروز یکی از مطالبات بسیار مهم مردم برخورداری از خدمات شبکه فاضلاب شهری است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، هاشم امینی افزود: باتوجه به اینکه در بودجه امسال اجرای شبکه فاضلاب گز ردیف دار شده رقمی معادل ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای این طرح منظور شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان به تخصیص بودجه پروژه شبکه فاضلاب گز اشاره کرد و افزود: تخصیص صد درصدی بودجه‌های دولتی بعید به نظر می‌رسد بنابراین اجرای سریع پروژه به تزریق اعتبارات دیگری نیاز دارد که در این زمینه می‌توان به تخصیص اعتبارات از طریق تبصره ۳ ماده واحده که‌‌ همان خودیاری مردم است اشاره کرد چرا که اجرای کامل این پروژه هزینه‌ای بالغ بر ۵ میلیارد تومان نیاز دارد.

امینی، طولانی شدن اجرای پروژه شبکه فاضلاب را زیان آور دانست و گفت: اجرای پروژه شبکه فاضلاب اگر در موقع مقرر صورت نگیرد خساراتی به خدمات زیربنایی مانند انشعابات گاز، برق و مخابرات وارد می‌کنند. همچنین دفع فاضلاب از طریق چاههای جذبی به ساختمان‌ها آسیب‌های جدی تحمیل می‌کند. بر این اساس همیاری مردم در اجرای پروژه شبکه فاضلاب در شهر گز مقرون به صرفه‌تر از اجرای زمان بر این پروژه است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان با بیان اینکه ۳/۲(دو سوم) پروژه شبکه فاضلاب گز اجرا شده است اظهار داشت: از سال ۸۱ تاکنون ۳/۲(دو سوم) شبکه فاضلاب شهر گز اجرا شده است. این درحالیست که با احتساب اعتبارات دولتی درنظر گرفته شده اجرای کامل پروژه بیش از ۱۰ سال به طول خواهد انجامید در حالیکه با استفاده از اعتبارات تبصره ۳ ماده واحده اجرای کامل شبکه فاضلاب شهر گز کمتر از ۲ سال زمان می‌برد.

امینی، رفع مشکلات آب شرب شهر گز را یکی از اولویت‌ها دانست و گفت: از ۲۷ سال گذشته تاکنون تأمین آب شرب شهر گز با مشکلات عدیده‌ای مواجه بوده است اما به رغم وقوع پیاپی ۷ سال خشکسالی در استان اصفهان مسئولان امر در آبفای استان جهت رفع این مشکل تلاش کردند تا خط ۳ آبرسانی از منابع پیلاف به سمت شیرخانه کاوه در مدار بهره برداری قرار گیرد تا آبرسانی به شهرهای گز، خورزوق و دولت آباد بدون وقفه صورت پذیرد.

همچنین حاجی نماینده مردم شاهین شهر، برخوار و می‌مه در مجلس شورای اسلامی در این نشست به پیگیریهای انجام شده درخصوص ردیف دارشدن اجرای فاضلاب شهر گز از محل اعتبارات عمرانی اشاره کرد و گفت: در بودجه سال ۹۳ مبلغ ۲۵ میلیارد ریال بدین منظور پیش بینی گردیده است که انتظار می‌رود با استفاده از این منابع اجرای این پروژه به سرعت دنبال شود.

وی با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه افزود: باتوجه به اینکه اجرای شبکه فاضلاب یکی از درخواست‌های اساسی مردم شهر گز می‌باشد مقررشد با هماهنگی شهردار و تلاش اعضای شورای اسلامی شهر گز با تأمین اعتبارات لازم از طریق تبصره ۳ ماده واحده پروژه شبکه فاضلاب در کمترین زمان ممکن تکمیل شود تا مردم شهر گز از خدمات شبکه فاضلاب بهره‌مند شدند و با دفع بهداشتی فاضلاب آلایندگی زیست محیطی کاهش یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز