خبرگزاری کار ایران

رییس شورای ایران و آفریقا در اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد:

استان اصفهان می‌تواند در آفریقا فرصت‌های بی‌بدیل اقتصادی ایجاد کند‌

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۴۳

استان اصفهان با داشتن توانمندی های متعدد در بخش های صنعتی، کشاورزی و خدماتی می تواند در کشورهای آفریقایی فرصت های بی بدیل اقتصادی ایجاد کند.

ایلنا: رییس شورای بازرگانی ایران و آفریقا در نهمین جلسه کارگروه اقتصادی و سرمایه گذاری بنیاد نصف جهان در اتاق بازرگانی اصفهان تصریح کرد: فرصت‌های تجاری و سرمایه گذاری بسیاری در کشورهای آفریقایی وجود دارد که طی سالهای گذشته توسط گروه‌های کار‌شناسی استخراج و به راحتی در اختیار فعالان اقتصادی قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، «حسن خسروجردی» به واردات سالانه ۱۱ میلیارد دلار مواد غذایی کشور اشاره کرد و گفت: اگر تولید محصولات کشاورزی در کشورهای آفریقایی دنبال شود میزان ۳ میلیارد دلار به اقتصاد ایران باز می‌گردد.

وی خواستار تشکیل کنسرسیوم‌های اقتصادی در بخش‌های مختلف و حضور فعال استان اصفهان در آفریقا شد و گفت: این کنسرسیوم‌ها می‌تواند فعالانه‌تر از یک واحد در افریقا فعالیت کند و از توان اعضای خود برای حضور طولانی مدت در آفریقا بهره بگیرد.

رییس شورای ایران و آفریقا تاکید کرد: باید در کار گروهی تمرکز بیشتری داشته باشیم زیرا اگر امروز با هم حرکت نکنیم به کشور و آینده آن ضربه می‌زنیم و باید از فرصت‌ها و تهدید‌ها برای توسعه اقتصادی کشور استفاده کنیم.

وی ادامه داد: فعالان اقتصادی استان اصفهان در قالب شش کنسرسیوم‌های کشت و صنعت، دارویی، لوازم خانگی، حمل و نقل دریایی، ساخت و ساز و فروشگاه زنجیره‌ای در آفریقا اقدام به سرمایه گذاری و حضور فعال در بازار این کشور‌ها داشته باشند.

وی از اقدام استان اصفهان در سرمایه گذاری در بخش کشاورزی کشور سیرالئون آفریقا استقبال کرد و گفت: هر یک از کشورهای آفریقایی مانند معدن ناشناخته‌ای است که می‌تواند نه تنها نیازهای داخلی ایران برطرف بلکه تجارت مجدد برای کشور ایجاد کند.

«خسرو کسائیان» رییس اتاق بازرگانی اصفهان در این جلسه با اشاره به سفر هیات اقتصادی استان به سیرالئون اشاره کرد و گفت: اتاق آماده معرفی سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی به فرصت‌های تجاری در آفریقاست و در این زمینه دو هیات تجاری به این قاره اعزام کرده است.

«حمیدرضا فولادگر» نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی به مصرف منابع مالی جذب شده استان اصفهان در سایر استان‌ها اشاره کرد و گفت: نبود موسسه مالی اعتباری یک بانک اختصاصی استان باعثشده که سایر موسسات و بانک‌ها منابع را از اصفهان جذب و در سایر استان‌ها در پروژه‌های اقتصادی سرمایه گذاری کنند.

وی وظیفه بنیاد را ترقیب و تشویق سرمایه گذاری در استان اصفهان و توسعه این استان در بخش‌های مختلف برشمرد.

«هوشنگی» مدیر این بنیاد در این جلسه گفت: هدف از تشکیل این بنیاد هم افزایی برای توسعه استان است و در این راستا بخش‌های مختلف دولتی، خصوصی و نمایندگان مجلس در این بنیاد حضور دارند.

وی از تشکیل هشت کارگروه تخصصی در بخش‌های مختلف بنیاد خبر داد و گفت: این کارگروه‌ها با حضور کار‌شناسان و مسوولین پیشین دولتی و سایر بخش‌ها تشکیل و راهکارهای اجرایی به مسوولین فعلی ارایه می‌شود.

«رضا خیامیان» مسوول کمیته انرژی اتاق اصفهان در این جلسه گفت: استان اصفهان در بخش صنایع پایین دستی پتروشیمی دارای توانمندی است و می‌توان از این ظرفیت برای تقویت این صنعت استفاده کرد.

«مصطفی متین راد» رییس کمیسیون تامین مالی و سرمایه گذاری استان اصفهان در این جلسه گفت: تلاش برای ایجاد بانک اختصاصی استان به نتیجه ایی نرسیده است و اتاق در این زمینه تلاشهای متعددی انجام داده است.

«علی محمد رجالی» دیگر فعال اقتصادی در این جلسه گفت: برای افزایش سرمایه گذاری در اصفهان باید از سرمایه گذار حمایت شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز