خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اعلام کرد:

تأمین آب شرب کلان شهر اصفهان در مرحله بحرانی قرار دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۴۸۲۲

۱۳ سال است که کشور با پدیده خشکسالی مواجه شده و ۵۱۷ شهر کشور در مرحله تنش آبی قرار دارد که استان اصفهان که یکی از کلان شهرهای کشور محسوب می‌شود تأمین آب شرب آن در مرحله بحرانی قرار دارد.

ایلنا: معاون نظارت بر بهره برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور در سفر به اصفهان گفت: موضوع آب در اصفهان تنها یک موضوع محلی نیست و یک مسئله ملی استراتژیک است که استانداری اصفهان با همکاری وزارت نیرو تدابیری جهت برون رفت اصفهان از مرحله بحران آب در دستور کار قرار دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، تشیعی گفت: در سال ۹۱ تأمین آب شرب نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۹ درصدی مواجه بوده است اما با وجود محدودیت منابع آبی هیچ‌گاه کمیت فدای کیفیت نشد زیرا آب که مایه حیات است کیفیت آن تضمین کننده سلامت افراد جامعه است.

وی عدم پایداری میان تأمین و توزیع آب شرب را واقعی نبودن تعرفه آب دانست و گفت: واقعی نبودن قیمت آب بها باعثشده است که مردم در مصرف آب صرفه جویی نکنند. این در حالی‌ست که بهای حداقل یک لیتر آب در ثانیه حدود ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شده است و با صرفه جویی ۶۰ درصدی مردم می‌توان بر بسیاری از چالش‌های کم آبی غلبه کرد.

وی بخش آب و فاضلاب را یکی از محورهای توسعه کشور‌ها قلمداد نمود و بیان داشت: برخورداری مردم هر منطقه از آب شرب سالم و بهداشتی و نیز خدمات شبکه فاضلاب نشانگر توسعه آن منطقه است و باید با اعمال مدیریت تقاضا زمینه‌های رشد و بالندگی‌های کلان شهر‌ها در برخورداری از خدمات شرکت آب و فاضلاب مهیا سازیم. این در حالی‌ست که هم اکنون سرانه مصرف آب در کشور بسیار بالا‌تر از سرانه آب در کشورهایی است که سرانه آب تجدیدپذیر آب آنجا بسیار بیشتر از ایران است.

تشیعی گفت: نگرانی جهت تأمین آب شرب ۶ ماهه دوم سال ۹۳ وجود دارد و می‌توان با کنترل تولید و مصرف آب با ارائه راهکارهایی همچون شناسایی مشترکین پرمصرف، مدیریت فشار، اصلاح شبکه‌های فرسوده تا حدودی به مشکل کم آبی در استان اصفهان غلبه نمود همچنین گروه مروجین مصرف بهینه آب می‌توانند با ترویج مصرف بهینه آب میان اقشار مختلف جامعه مردم را ترغیب به صرفه جویی در مصرف آب نمایند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز