خبرگزاری کار ایران

به مناسبت آغاز هفته وقف در اصفهان انجام شد:

آزادی سه زندانی جرائم مالی غیرعمد در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۷۹

اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان سه زندانی جرائم مالی غیرعمد را از زندان آزاد کرد.

ایلنا: طی مراسمی که در سالن جلسات زندان مرکزی اصفهان برگزار شد سه زندانی جرائم مالی غیرعمد، توسط اداره اوقاف استان اصفهان آزاد شدند.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ جمع بدهی این سه زندانی ۱۵۰ میلیون ریال بود که با مساعدت مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان آزاد شدند و به آغوش خانواده خود بازگشتند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان در ادامه با اشاره آغاز هفته وقف و همزمانی این هفته با سالروز شهادت حضرت محمد(ص)، امام حسن(ع) و امام رضا(ع)، بیان کرد: پیامبر اکرم نخستین واقف اسلام به حساب می‌آیند و امروز مردم از آن بهره می‌برند.
حجت‌الاسلام رضا صادقی ادامه داد: صدقه رفع بلا می‌کند اما مانند وقف ماندگار نیست، بارزترین صدقه و انفاق ماندگار وقف است.
وی با اشاره به ارزش و ماندگاری وقف در طول تاریخ گفت: وقفنامه‌هایی با قدمت بیش از یک‌هزار و ۲۰۰ سال اکنون موجود است و قرن‌ها می‌گذرد اما هنوز وقف به حالت وقفیت باقی است و عمل به وقف می‌شود.
صادقی در ادامه با بیان اینکه اوقاف در سه حوزه فرهنگی، موقوفات و مسابقات قرآنی فعالیت می‌کند، تصریح کرد: جای بسی افتخار دارد که سی و ششمین دوره مسابقات قرآن به همت مدیر محترم زندان‌ اصفهان، در زندان مرکزی اصفهان نیز برگزار شد.
وی با اشاره به اینکه برخی گمان می‌کنند تنها زمین و منزل را می‌توان وقف کرد، بیان داشت: بسیاری هستند که توانایی وقف کردن ندارند اما این افراد می‌توانند به راحتی با خرید یک کتاب و وقف آن برای یک کتابخانه از ثواب وقف بهره ببرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز