خبرگزاری کار ایران

نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بازدید از پروژه مرکزهمایش های بین المللی اصفهان:

مرکز همایش های بین المللی باعثارتقاء جایگاه اصفهان در سطح منطقه می شود

asdasd
کد خبر : ۱۳۳۲۶۶

مرکز همایش های بین المللی می تواند باعثارتقا جایگاه اصفهان در دنیای اسلام و فراتر از آن در سطح منطقه برای برگزاری اجلاس های بزرگ ملی، منطقه ای و بین المللی شود.

ایلنا: نایب رییس مجلس شورای اسلامی در بازدید از طرح مرکز همایش های بین المللی شهر اصفهان با اشاره به اینکه احداثمرکز همایش های بین المللی، شایسته شهری است که آن را نیمی از جهان می خوانیم اظهار داشت: مرکز همایش های بین المللی می تواند باعثارتقا جایگاه اصفهان در دنیای اسلام و فراتر از آن در سطح منطقه برای برگزاری اجلاس های بزرگ ملی، منطقه ای و بین المللی شود.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد گفت: یکی از تحولاتی که در یک دهه اخیر در کشور رخ داده، مدیریت شایسته کلانشهرهای کشور توسط شوراهای اسلامی برآمده از آرا مردم و مدیریت منتخب شوراهای اسلامی بوده است به طوری که باعثرشد منابع درآمد شهرداریها، کاهش هزینه های جاری و ارتقا خدمات شهری و تحول در مدیریت کلانشهرها شده است.
وی با بیان اینکه اصفهان به عنوان یکی از کلانشهرهای کشور، کارنامه درخشانی از خود ارائه داده است، افزود: در طول یک دهه گذشته هزینه های جاری شهرداری اصفهان رشد معنا داری نداشته و بودجه های عمرانی آن چند برابر افزایش یافته است.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه طی یک دهه گذشته شاهد خلق کارهای بزرگ در اصفهان به عنوان پایتخت فرهنگی کشور و پایتخت فرهنگی دنیای اسلام هستیم، تصریح کرد: یکی از قدم های بلندی که در دوران مدیریت دکترسقائیان نژاد و شورای دوره سوم شهر اصفهان برداشته شد احیای میدان قدیمی در حوزه مسجد جامع اصفهان بود که با اعتبار حدود ۴۰۰ میلیارد تومان کار بزرگی شکل گرفت و بافت و میدان قدیمی شهر در اندازه ای که شایسته اصفهان و مسجد جامع است، احیا شد.
حجت الاسلام ابوترابی فرد ادامه داد: طرح مرکز همایش های بین المللی یکی دیگر از طرح های بزرگ و ملی این کلانشهر است که در مجموعه ۵۰ هکتاری در حاشیه شهر اصفهان در دست اجراست.
وی با بیان اینکه اجرای این پروژه امکان ارائه خدمات بسیار با ارزش و با کیفیت برای برگزاری اجلاس های بزرگ و در اندازه کشورهای غیر متعهد فراهم می آورد، خاطرنشان کرد: سالن مرکزی این مجموعه در فضایی به مساحت ۱۵ هکتار و بنایی در حدود ۲۲ هزار مترمربع در حال احداثاست که این مجموعه امکان برگزاری اجلاس هایی را با ۱۲۰ هیات و ۱۲۰۰ دیپلمات و هیات عالی رتبه فراهم می آورد.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احداثهتل با ظرفیت ۲۲۰ اتاق از امکانات جانبی این مجموعه است، اظهار داشت: امکانات جانبی این مجموعه فرصت استقرار ۲۰ هیات عالی رتبه را به وجود می آورد.
حجت الاسلام ابوترابی فرد با اشاره به اینکه این طرح بزرگ، شایسته شهری است که آن را نیمی از جهان می خوانیم، ادامه داد: این مجموعه می تواند باعثارتقا جایگاه اصفهان در دنیای اسلام و فراتر از آن در سطح منطقه برای برگزاری اجلاس های بزرگ ملی، منطقه ای و بین المللی شود.
وی با بیان اینکه مرکز همایش های بین المللی با این ظرفیت را فراهم می کند که سازمان ملل اجلاس های فرهنگی بین المللی را در این شهر کهن برگزار نماید، اضافه کرد: برگزاری اجلاس های ملی و بین المللی می تواند این فرصت را فراهم آورد تا این مجموعه که دارای یک جایگاه سیاسی است به بنگاه اقتصادی تبدیل شود.
نایب رییس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مرکز همایش های بین المللی به خلق ثروت برای توسعه شهر اصفهان کمک شایانی می کند و منبع درآمد برای شهرداری است، گفت: این مجموعه این زمینه را ایجاد می کند که اصفهان به شهر توریستی و پذیرای مهمانان فرهنگی جهان تبدیل شود.
حجت الاسلام ابوترابی فرد با تاکید بر اینکه احداثاین مجموعه بیانگر کلاس مهندسی کشور و قدرت ما در خلق سازه فلزی با رتبه نخست است، افزود: تقریبا ۵ هزار تن آهن در سازه مرکزی مرکز همایش ها به کار می رود که اقدام بسیار بزرگی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز