خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن همگن صنایع ریخته گری خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان مطرح کرد:

توانمندی تولید بیشتر قطعات ریخته‌گری خودرو در داخل وجود دارد

asdasd
کد خبر : ۱۳۲۴۲۴

ورود خودروسازان و قطعه سازان خارجی اگر به درستی مدیریت نشود، نه تنها مثبت و سازنده نیست، بلکه به سازندگان قطعات خودرو در داخل ضربه می‌زند.

ایلنا: رییس انجمن همگن صنایع ریخته‌گری خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه ۹۰ درصد قطعات خودرو در داخل قابل ساخت است و ورود سرمایه گذاران خارجی در بخش خودرو باید تحت شرایطی باشد ادامه داد: در حال حاضر ریخته‌گری و صنایع مرتبط با آن دچار چالش‌های متعددی هستند؛ هر چند توانمندی تولید بیشتر وجود دارد اما این صنایع در ماه‌های گذشته با رکود مواجه شده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سیدحسن موسوی، با اشاره به اینکه تنها مشکل تولیدکنندگان تحریم‌های خارجی نیست بلکه تصمیم‌هایی است که در داخل کشور برای صنایع گرفته می‌شود، گفت: در حالی که ظرفیت تولید و صادرات قطعات یدکی ریخته‌گری خودرو در کشور وجود دارد، سیاست‌های دولتی، خرید این قطعات از خارج از کشور را ترجیح می‌دهد.

این فعال بخش خصوصی با بیان اینکه رکود صنعتی در ماه‌های آبان، آذر و دی بیشتر شده است، گفت: ریخته‌گری یک صنعت مادر است، این صنعت با توجه به رکود کنونی شرکت‌های بزرگ در حوزه فولاد، خودرو، ساختمان و… رونق خود را از دست داده است.

وی عنوان کرد: با وجود وعده‌های مسوولان برای باز کردن قفل‌های اعطای تسهیلات، سرمایه در گردش و… متاسفانه همچنان این قفل‌ها گشوده نشده‌اند؛ همزمان، نهادهایی مانند اداره مالیاتی و تامین اجتماعی برای دریافت مطالبات خود از تولیدکنندگان فشارهایی را وارد می‌کنند.

وی افزود: در حالی که باید مالیات را از مصرف کننده دریافت کرد، این بخش تولید است که هزینه آن را می‌پردازد.

وی تاکید کرد: تنها راه خروج از تورم دو رقمی و رکود کنونی، به حرکت در آوردن چرخ‌های صنعتی و رشد تولید داخلی است به طوری که بتوان ۳۰ تا ۴۰درصد محصولات را صادر کرد.

وی اضافه کرد: برای تحقق این امر باید جاده صادرات هموار شود و مشارکت و جذب سرمایه‌های خارجی و ایجاد امنیت سرمایه گذاری در بخش تولید، از رسالت‌های دولت بعد از عادی سازی روابط خارجی و رفع تحریم هاست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز