خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل کانون حسنات تاکید کرد:

ترویج سنت‌های نیک در گرو استفاده از ابزارهای هنری‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۹۹۴

دین مبین اسلام تعریف کاملی از موضوع قرض الحسنه دارد که اگر به شکل صحیح عملی شود وعده هایی که خداوند در این باره در قرآن کریم بیان کرده، به طور کامل عملی می شود.

ایلنا: مدیرعامل کانون حسنات در گردهمایی مدیران عامل قرض الحسنه‌های استان اصفهان که در دبیرستان امام صادق(ع) اصفهان برگزار شد افزود: متاسفانه برخی به اسم قرض الحسنه اقداماتی انجام دهند که به هیچ عنوان مطابق تعریف قرآنی آن نیست و مشکلاتی را در راستای ترویج این سنت نیکو به شکل مورد رضایت خداوند ایجاد می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، ملایی با اشاره به فعالیت‌های این مرکز بیان داشت: کانون حسنات استان اصفهان کانون حسنات یک مؤسسه فرهنگی و خیریه است که بدون استفاده از منابع دولتی و تنها به پشتوانه منابع مردمی به متقاضیان تسهیلات ویژه ارائه می‌کند.

وی با بیان اینکه فعالیت‌های این مرکز محدود به امور اقتصادی نیست، ادامه داد: بخشی از فعالیت‌های این کانون، برگزاری جشنواره ملی فیلم کوتاه حسنات با موضوع نیکوکاری است چرا که بر این عقیده‌ایم که برای توسعه سنت‌های نیکو همچون قرض الحسنه باید از ابزارهای هنری استفاده کرد که فیلم، سینما و تئا‌تر یکی از بر‌ترین ابزارهای تاثیرگذار عصر کنونی است.

ملایی هدف از برگزاری این جشنواره را تبلیغ و تبیین نیکوکاری از زبان فیلم دانست و تاکید کرد: خوشبختانه این جشنواره در سه دوره قبل، مورد استقبال خوبی قرار گرفت و امیدواریم اکران فیلم‌های دوره چهارم این جشنواره موجب ایجاد دیدگاهی جدید در سینمای ایران در باب نیکوکاری شود.

وی با اشاره به اینکه تنها در شهر اصفهان ۴۰۰ مؤسسه خیریه وجود دارد، ابراز داشت: همچنین ۳۰۰ هزار نفر از مردم اصفهان سال گذشته از خدمات قرض الحسنه استفاده کردند.

مدیرعامل کانون حسنات ادامه داد: استفاده از فیلم کوتاه می‌تواند در ترغیب مردم به نیکوکاری و ترویج سنت‌هایی همچون قرض الحسنه نقش موثری داشته باشد تا با نهادینه کردن این فرهنگ در جامعه برای سرمایه گذاری‌های مردمی در این نهاد‌ها، افراد نیازمند بیشتری بتوانند از خدمات موسسات قرض الحسنه سود ببرند.

جشنواره فیلم کوتاه حسنات از ۱۱ تا ۱۴ اسفندماه به میزبانی اصفهان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز