خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

تشویق سرمایه‌گذاران استان به سرمایه‌گذاری، از راهکارهای توسعه سرمایه در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۷۶۲

استان اصفهان طی چند سال گذشته با پدیده سرمایه گریزی روبرو بوده است و باید تلاش شود که سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در استان تشویق شوند.

ایلنا: استاندار اصفهان در نهمین جلسه شورای گفت‌و‌گو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان گفت: استان اصفهان طی چند سال گذشته با پدیده سرمایه گریزی روبرو بوده است و باید تلاش شود که سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در استان تشویق شوند.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ «رسول زرگرپور» خاطر نشان کرد: البته نباید تصور حمایت از سرمایه گذار معنای عام به خود بگیرد و همه افرادی که حتی منابع بانکی را نیز به هدر دادند مشمول حمایت شوند.

وی همچنین تصحیح شیوه‌های پیگیری مسایل حقوقی از فعالان اقتصادی را خواستار شد و گفت: در شیوه‌های برخورد با موارد تخطی این افراد باید نسبت به امنیت سرمایه گذاری در جامعه توجه شود که تبعات اجتماعی آن کاهش یابد و اشتغال و تولید دچار مشکل نشود.

وی از ایجاد بانک ویژه استان اصفهان استقبال کرد و گفت: ایجاد این بانک می‌تواند منابع جذب شده استان را صرف خود استان کند.

زرگرپور خاطر نشان کرد: به جای توجه به ردیف بودجه‌های دولتی باید به دنبال منابع از درون استان برای حل مشکلات باشیم.

استاندار اصفهان از اقدام اتاق در جمع آوری موانع توسعه سرمایه گذاری و صادرات استان تشکر کرد و گفت: در جلسه آینده مخاطبین هر یک از بند‌های مصوب شورای گفت‌و‌گو مشخص تا پس از ابلاغ، نتایج عملکرد از دستگاههای مسوول جمع آوری شود.

ریس اتاق اصفهان در این جلسه گفت: اتاق در راستای وظیفه مشاور سه قوه اقدام به برگزاری جلسات کار‌شناسی با حضور کار‌شناسان استانداری، سازمان صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی، اداره بازرسی، سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گمرک، کمیسیون هماهنگی بانک‌ها، اداره کل استاندارد، اتاق تعاون، بانک‌ها، اصناف کرد و جمع بندی نظرات را در دو بخش موانع و راهکارهای توسعه سرمایه گذاری و توسعه صادرات به شورای گفت‌و‌گو ارایه می‌کند.

«خسرو کسائیان» یکی از مهم‌ترین عوامل سرمایه گریزی سرمایه گذاران استان را سخت گیری شدید مسوولان دولتی استان در بخش‌های مختلف عنوان کرد و گفت: قوانین و دستورالعمل‌ها در همه جای کشور یکسان است ولی نوع رفتار مسوولان استان نسبت به سایر استان‌ها بسیار سخت گیرانه‌تر است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز