خبرگزاری کار ایران

در نشست کمیسیون پشتیبانی اتاق بازرگانی اصفهان عنوان شد:

معوقات بانکی بازی باخت - باخت بین بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی‌ست

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۵۵۱

اصلاح تفکراقتصادی دولت، رونق اقتصادی، احقاق حقوق حق آبه داران استان اصفهان، اشتغالزایی وسرمایه گذاری از جمله مهمترین مباحثمطرح شده درنشست کمیسیون پشتیبانی اتاق بازرگانی اصفهان است.

ایلنا: عضو هیات رییسه اتاق ایران، سوء مدیریت را بزرگ‌ترین عامل خشکی رودخانه زاینده رود عنوان کرد و گفت: تمدن و فرهنگ اصفهان بدون رودخانه زاینده رود به‌وجود نمی‌آمد و این در حالی‌ست که بهترین مناطق کشاورزی شرق اصفهان به دلیلی بی‌آبی معطل مانده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمود اسلامیان مهم‌ترین مساله کشور را دولتی بودن ۸۰ درصد اقتصاد کشور بیان کرد و گفت: ساختار سیاسی کشور در ابتدا باید تفکر اقتصاد دولتی را اصلاح کند، زیرا با مدیریت دولتی نمی‌توان بنگاه‌های سود ده و پیشرو در سطح داخل و خارج داشته باشیم.

وی از رییس جمهوری خواست که پرچم تولید و اشتغال زایی در کشور را بردارد و تمام بخش‌ها را در این راستا هماهنگ سازد و بیان افزود: عدم گشایش اعتبارات اسنادی ریالی و ارزی توسط بانک‌ها برای فعالان اقتصادی یکی از مهم‌ترین مشکلات این بخش است که ارایه عدم مجوز بانک و موسسه مالی و اعتباری برای استان اصفهان؛ تبعیض بین استان‌ها در صدور مجوز بانک و موسسات مالی و اعتباری مشهود است.

اسلامیان، معوقات بانکی را نوعی بازی باخت - باخت بین بانک‌ها و بنگاه‌های اقتصادی مطرح کرد و گفت: رونق اقتصادی باعثکاهش معوقات بانکی می‌شود.

احقاق حقوق حق آبه داران استان اصفهان ضروری است

نایب رییس اتاق اصفهان هم در این نشست گفت: استان اصفهان امروز با چالش‌های جدی از جمله کم آبی، افزایش وسایط نقلیه، آلودگی هوا و موانع متعددی پیش روی واحدهای تولیدی روبروست.

سید عبدالوهاب سهل آبادی خواستار حمایت مسوولین دولتی در بخش‌های مختلف از تولید شد و گفت: چنانچه یک واحد تولیدی به دلیل مشکلات تعطیل شود تبعات سنگینی بر روی جامعه خواهد گذاشت و مسوولین دولتی با پیشگیری می‌توانند از بروز این اتفاقات جلوگیری کنند.

وی خواستار احقاق حق آبه داران استان اصفهان از آب زاینده رود شد و گفت: بارگذاری بیش از حد بر روی رودخانه برداشت‌های مکرر آب از زاینده رود در بالادست و و فروش آب حق آبه داران توسط وزارت نیرو از مهم‌ترین عوامل خشکی زاینده رود است.

وی از فعالان اقتصادی استان خواستار رقیق شدن مالیات عملکرد و تقویت مالیات بر مصرف با هدف تقویت واحدهای تولیدی شد و گفت: بخش خصوصی می‌تواند در حوزه نفت و گاز نیز فعالیت کند واین مهم نیازمند صدور مجوز از سوی دولت است.

سهل آبادی، از وزارت اطلاعات خواست که جلسات منظم با فعالان اقتصادی داشته باشد تا موانع پیش روی سرمایه گذاری مشخص و راهکارهای برون رفت آن مشخص شود.

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن اصفهان از برخی رفتارهای سازمان‌های خدماتی دولت نسبت به فعالان اقتصادی اظهار گلایه کرد و گفت: رفتارهای داخلی از تحریم‌های خارجی بسیار اثرگذار‌تر است.

وی افزود: چنانچه امروز شاهد وضعیت دشوار کشاورزان شرق اصفهان هستیم، به زودی انتقاد شهروندان اصفهانی به خاطر خشک شدن فضای سبز شهری افزایش می‌یابد.

«سید رسول رنجبران» عضو هیات نمایندگان اتاق اصفهان نیز در این جلسه گفت: عدم استفاده از ظرفیت‌های اصفهان که طی ۴۰۰ سال گذشته ایجاد شده نوعی ظلم بر این استان است و باید از نیروی انسانی دانش محور و ظرفیت‌های موجود این استان استفاده بهینه شود.

«مصطفی رناسی» رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق اصفهان نز خواستار تساوی حقوقی فعالان اقتصادی با تامین اجتماعی وبانک‌ها و دارایی شد و گفت: یک فعال اقتصادی در برابر بخش‌های فوق هیچ ابزار حمایتی و حقوقی ندارد.

«ابوالقاسم سرتیپی» عضو هیات رییسه اتاق اصفهان خواستار بنچ مارک شدن شرایط تولید ایران با چین شد و گفت: بخش سنگ می‌تواند با سرمایه گذاری یک هزار میلیارد تومانی تاثیر بسزایی در اقتصاد کشور بگذارد.

وی خودتحریمی را بزرگ‌ترین مشکل واحدهای تولیدی استان برشمرد و گفت: با وجود صدور مجوز برای توسعه شهرک صنعتی محمودآباد، شهرداری اصفهان از این مصوبه سرپیچی می‌کند.

در ادامه این جلسه معاون امور اقتصادی وزارت اطلاعات به جمع بندی اظهارات صورت گرفته پرداخت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز