خبرگزاری کار ایران

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان خبر داد:

احداثشهرک جدید حمل و نقل در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۹۳۹۲

با توجه به تردد زیاد برای جابه‌جایی کالا در سطح شهر اصفهان، به زودی شهرک حمل و نقل در شمال این شهر احداثمی‌شود.

ایلنا: مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به فرمان بنیانگذار انقلاب اسلامی حضرت آیت الله خمینی(ره) درسال ۱۳۶۲ مبنی بر تخلیه بنادر و نامگذاری این روز به نام حمل و نقل گفت: روز یکم دیماه نیز در کشور روز راهدار نامگذاری شد که فاصله زمانی میان ۲۶ آذر تا یک دیماه هفته حمل و نقل و راهدری در کشور نامگذاری شده است.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ حسینعلی شمعانیان افزود: اصفهان سهم ۱۳ درصدی در بخش جابه‌جایی کالا و مسافر در کشور دارد که در همین ارتباط استان اصفهان در زمینه جابه‌جایی کالا دارای رتبه نخست و در زمینه جابه‌جایی مسافر بعد از استان‌های تهران و خراسان رضوی دارای رتبه سوم در کشور است.

وی با بیان فعالیت‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان اضافه کرد: احداثشهرک حمل و نقل در زرین‌شهر، خمینی‌شهر و اصفهان در دستور کار این اداره کل قرار دارد که به زودی زمینی برای احداثاین شهرک در شمال اصفهان واگذار می‌شود.

شمعانیان در مورد نظارت این سازمان بر شرکت‌های حمل و نقل کالا خاطرنشان کرد: برای کنترل پروانه شرکت‌ها چک لیست‌هایی به صورت رندوم برای شرکت‌ها و رانندگان شرکت‌های حمل و نقل فرستاده می‌شود.

وی با بیان اینکه سه مجتمع خدماتی بین راهی افتتاح خواهد شد، افرود: در محورهای اصفهان - شهرکرد، اصفهان - شهرضا و اصفهان - کشتارگاه سه مجتمع خدماتی جدید افتتاح خواهد شد و شمار مجتمع‌ها به ۳۵ عدد خواهد رسید.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان گفت: آموزش موتورسواران و عابران و هم‌چنین افتتاح شش پارک ترافیک، کنترل‌های محسوس و نامحسوس و برنامه رادیویی صدای راهبران از دیگر اقداماتی است که در جهت ایمن سازی راه‌ها انجام شده است.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان گفت: با بیش از۶۰ هزار نفر راننده حمل و نقل جاده‌ای و افزون بر۳۰ هزار انواع ناوگان باری و مسافربری آماده خدمت‌رسانی به مردم هستیم.
وی افزود: استان اصفهان در زمینه جابه‌جایی کالا دارای رتبه نخست و در زمینه جابه‌جایی مسافر بعد از استان‌های تهران و خراسان رضوی دارای رتبه سوم در کشور است.
شمعانیان با اشاره به اینکه حمل و نقل استان جابه‌جایی تولیدات بیش از ۱۰ هزار کارخانه تولیدی و صنعتی را بر عهده دارد، بیان داشت: با توجه به اینکه استان اصفهان یک قطب گردشگری و دارای ۱۰۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی است و بسیاری از پادگان‌های تخصصی و آموزشی در این استان قرار دارد این اداره کل با بیش از ۶۲۰ شرکت حمل و نقل و بیش از۶۰ هزار نفر راننده حمل و نقل جاده‌ای و افزون بر۳۰ هزار انواع ناوگان باری و مسافربری آماده خدمت‌رسانی به مردم است.
وی تصریح کرد: استان اصفهان دارای ۴۰ تشکل‌ صنفی حمل و نقل است که بیشترین تعداد را در کشور دارد و در حال حاضر تمام مجتمع‌های خدمات بین راهی، شرکت‌های حمل و نقل و تمام تصدی‌گری‌ها در اختیار این تشکل‌ها است و به خوبی بر اقدامات آن‌ها نظارت می‌کنند.

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان تصریح کرد: ۳ مجتمع‌ جدیدی که در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد در محور اصفهان - شهرکرد، اصفهان - شهرضا و سومین مجتمع نیز در اطراف شرق اصفهان محدوده کشتارگاه قرار دارد.
وی با اشاره به اقدامات در دست اجرای اداره کل حمل و نقل استان اظهار داشت: با وجود ایستگاه مکانیزه معاینه وسایل نقلیه سنگین و نیمه سنگین در استان، یک ایستگاه معاینه دیگر نیز در محور اصفهان - شهرضا در اطراف مجتمع خدماتی مهیار به بهره‌برداری می‌رسد که در حال حاضر مقدمات آن انجام شده و به صورت آزمایشی فعالیت می‌کند.
شمعانیان تعمیرات اساسی و نگهداری پاسگاه‌های پلیس را از وظایف اداره کل حمل و نقل استان دانست و بیان داشت: یک پاسگاه پلیس راه در محور اصفهان - نائین که در کنارگذر نائین قرار دارد به مناسبت دهه مبارک فجر به بهره‌برداری می‌رسد.
وی به هوشمندکردن راه‌ها اشاره کرد و گفت: یکی از وظایف مهم این اداره کل هوشمند کردن راه‌ها است که طی سالیان متمادی بیش از ۱۸ مورد هوشمندسازی از قبیل نصب ۲۰ دوربین‌ سرعت‌سنجش و دوربین‌های نظارتی در راه‌ها، ایمن‌سازی مدارس حاشیه راه‌ها، آموزش عابران پیاده و متورسیکلت‌سواران، اهدای کلاه ایمنی به موتورسیکلت‌سواران و.. انجام شده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان در خصوص نوسازی ناوگان حمل و نقل استان در طی ۵ سال گذشته سخن گفت و افزود: ۳ هزار و ۷۰۰ دستگاه طی این مدت نوسازی شد و ۱۴ باب نیز در این مدت به تعداد مجتمع‌های خدماتی بین راهی اضافه شده است.
وی ادامه داد: استفاده از خطوط برجسته طولی و عرضی جلوی درب مدارس در حاشیه راه‌ها و احداثایستگاه معاینه فنی از جمله خدمات اداره کل حمل و نقل استان در خصوص هوشمندسازی راه‌ها است که ۸ ایستگاه معاینه فنی نیز در سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.
شمعانیان اضافه کرد: صدور مجوز برای امداد خودرو، احداث۶ پارک ترافیک و کنترل‌های محسوس و نامحسوس در جاده‌ها از اقدامات انجام شده در خصوص هوشمندسازی جاده‌ها بوده است.
وی با اشاره به اینکه مدیریت سرعت برای این اداره کل هدفگذاری شده است، افزود: در صورت تامین اعتبار لازم برای نقاط پرحادثه و گردنه‌ها حداقل بیش از ۱۰۰ نقطه استان نیاز به تجهیزات هوشمندسازی راه‌ها دارد.
مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان به روند رو به کاهش آمار فوتی‌های تصادف اشاره کرد و گفت: با اقدامات صورت گرفته در حوزه راه‌ها در ۷ ماهه امسال آمار کشته شدگان تصادفات درون شهری و برون شهری ۱۰ درصد کاهش یافته است.
وی تصریح کرد: بیش از ۷۰ درصد تصادفات در ۳۰ کیلومتری ورودی و خروجی شهر‌ها رخ می‌دهد بنابراین اصلاح و تعمیر زیرساخت‌های جاده‌ای و کنترل ساخت و ساز در این محدوده‌ها باید با کنترل بیشتری انجام شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز