خبرگزاری کار ایران

رییس اتاق بازرگانی شیراز و یاسوج در دومین نشست مشترک روسای اتاق های بازرگانی منطقه چهار کشور تاکید کردند:

اتاق های بازرگانی تجربیات خود را به یکدیگر منتقل کنند

asdasd
کد خبر : ۱۲۸۵۵۳

حضور تشکل های گردشگری مانند اتحادیه آژانس داران، هتل داران، راهنمایان تورها در اتاق ها ی بازرگانی می تواند هم افزایی بین بخش ها فعال این صنعت ایجاد کند.

ایلنا: رییس اتاق بازرگانی شیراز دردومین نشست مشترک روسای اتاق‌های بازرگانی منطقه چهار کشور گفت: پنج استان منطقه با داشتن ۲۱ درصد جمعیت کشور می‌توانند نقش موثری در اقتصاد کشور ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان فریدون فرقانی، به اعتمادسازی پارلمان بخش خصوصی در استان‌ها اشاره کرد وافزود: تشکیل کمیسیون‌های گردشگری در استان‌ها و برگزاری نشست‌های مشترک بین این کمیسیون‌ها و اتاق‌ها می‌تواند فضای جدیدی در بخش گردشگری ایجاد کند.

رییس اتاق شیراز، آشنا شدن با فعالیت‌های صورت گرفته در موضوع گردشگری استان‌های منطقه چهار و انتقال تجربه بین منطقه‌ای را گامی ارزشمند و موثر دانست و گفت: جمع بندی کمیسیون‌های گردشگری پنج استان می‌تواند در قالب پیشنهادات ملی به مسوولین تصمیم ساز منتقل شود.

فرقانی خواستار فرهنگ سازی بر روی اعضا و طیف می‌دانی مخاطبان اتاق در موضوع گردشگری شد و گفت: حضور تشکل‌های گردشگری مانند اتحادیه آژانس داران، هتل داران، راهنمایان تور‌ها در اتاق‌ها می‌تواند هم افزایی بین بخش‌ها فعال این صنعت ایجاد کند.

رییس اتاق شیراز همچنین خواستار ایجاد بانک اطلاعاتی از فعالان گردشگری و فرصت‌های این صنعت در هر اتاق استان‌ها شد و گفت: یکی از موضوعات مهم در این راستا توجه به میراثفرهنگی و حفظ آن است که متاسفانه برخی از این آثار‌ها در حال تخریب است.

رییس اتاق بازرگانی یاسوج نیز در این نشست از چهار فصل بودن استان‌های عضو منطقه چهار در تمامی فصول سال خبر داد و گفت: منطقه چهار از سرد‌ترین تا گرم‌ترین مناطق کشور را در خود جای داده است و این از ویژگی بارز این منطقه در جذب گردشگران داخلی و خارجی است.

جبار کیانی‌پور، خواستار بسط دادن دیدگاههای اتاق‌های عضو منطقه چهار به حوزه سیاست گذاری کشور شد و گفت: ارتباط با مراکز تصمیم ساز و ارایه نظرات کار‌شناسی می‌تواند به بهبود فضای کسب و کار و رونق اقتصادی کمک کند.

وی خواستار برگزاری همایش بین اتاق‌های بازرگانی و استانداری‌ها منطقه چهار با هدف تقوت ارتباطات بین استانی شد وگفت: مشخص شدن توانمندی‌ها و پتانسیل‌ها و ارایه فرصت‌های اقتصادی اعضای این منطقه به دبیرخانه می‌تواند نقش مهمی در هم افزایی پنج استان داشته باشد.

وی به ظرفیت دو استان چهار محال و بختیاری و کهکیلویه و بویر احمد در جذب توریست طبیعت و همچنین توانمندی اصفهان، فارس و یزد در جذب گردشگر فرهنگی اشاره گرد و گفت: با توسعه صنعت گردشگری در بین این استان‌ها می‌تواند شاهد افزایش درآمد مردم باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز