خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد اصفهان خبر داد:

کلاهبرداری با جعل اسناد و دریافت ۱۰ میلیون ریال بابت هر سند مجعول

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۹۵۴

درپی تشکیل یک فقره پرونده جعل و کلاهبرداری با شیوهٔ خاص در پلیس آگاهی این شهرستان موضوع کشف و دستگیری متهم پرونده در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.

ایلنا: فردی جاعل که پروانه حق انشعاب آبیاری قطره‌ای یکی از ادارات دولتی را جعل و در قبال هر سند جعلی یک میلیون تومان اخذ می‌کرد توسط ماموران پلیس نجف آباد اصفهان دستگیر شد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد اصفهان با اعلام این خبر گفت: درپی تشکیل یک فقره پرونده جعل و کلاهبرداری با شیوهٔ خاص در پلیس آگاهی این شهرستان موضوع کشف و دستگیری متهم پرونده در دستور کار ماموران انتظامی قرار گرفت.
سرهنگ «علی جعفری‌نژاد» ادامه داد: با انجام اقدامات انتظامی و گسترده در جهت کشف، شناسایی و دستگیری فرد مجرم ماموران موفق به شناسایی متهم پرونده شدند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: با شناسایی هویت متهم، ماموران با هماهنگی مقام قضایی در یک اقدام سریع و غافلگیرانه وی را دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه او تعداد ۳۳ برگ امتیاز آب جعلی، یک دستگاه پرین‌تر رنگی و یک دستگاه اسکنر کشف کردند.
سرهنگ جعفری‌نژاد ضمن اعلام این مطلب که متهم با در اختیار داشتن تعدادی اوراق، سند خام، یک دستگاه پرین‌تر رنگی و اسکنر اقدام به جعل اسناد امتیاز آبیاری قطره‌ای می‌نمود، تصریح کرد: با تحقیقات بیشتر مشخص شد نفر دومی نیز با متهم همدست بوده که وی نیز در ادامه شناسایی و دستگیر شد.
فرمانده انتظامی شهرستان نجف آباد اصفهان خاطر نشان کرد: مته‌مان دستگیر شده در بازجویی‌های ماموران به جرم خود مبنی بر جعل سند اعتراف و اقرار کردند با دریافت حدود یک میلیون تومان در قبال هر سند اقدام به جعل اسناد می‌کردند.
وی در خاتمه به شهروندان در خصوص پیشگیری از جعل و کلاهبرداری هشدار داد و گفت:
از تحویل اسناد و مدارک معتبر به افراد نا‌شناس و غیر مسئول پرهیز نمایید.
در انجام معاملات وسوسه‌انگیز فکر کنند.
مدارک خود را در اختیار دیگران نگذارید و از قبول چک‌های با صادر کننده نا‌شناس خودداری کنید.
در انجام معاملات از جواز کسب بنگاه معاملاتی اطمینان حاصل کنید.
در معامله املاک از اصالت اسناد ارائه شده توسط مالک اطمینان حاصل و در تنظیم سند ملک، خودرو و مسکن با کار‌شناسان امر مشورت کنید.
با رعایت توصیه‌ها و هشدار‌های پلیس و دقت نظر هر گونه سوءاستفاده را برای افراد سود جو غیر ممکن کنید. گفتنی است، مته‌مان به همراه پرونده متشکله جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز