خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان خبر داد:

کاهش ۴۵ درصدی زمان سفرهای دورن شهری در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۲۴۳

راه اندازی خطوط اتوبوس پرسرعت BRT زمان سفرهای درون شهری را تا ۴۵ درصد کاهش داده و میزان مسافران را به دو برابر افزایش داده است.

ایلنا: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه توسعه حمل و نقل عمومی از ارکان توسعه پایدار است گفت: در خطوط BRT میزان مسافر از ۵۶ هزار نفر مسافر به بیش از یک صد هزار نفر افزایش یافته و زمان سفر‌ها از ۹۰ دقیقه به ۵۳ دقیقه کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ مصطفی نوریان رضایتمندی ۹۲ درصدی مسافران BRT و جذب ۲۰ درصدی مسافران دارای وسایل نقلیه شخصی که از BRT استفاده می‌کنند را حاکی از تاثیرات مثبت و مطلوب خطوط BRT برشمرد و بیان داشت: بسیاری از افرادی که بیش از این مسیر جنوب غرب به شمال شرق را از طریق وسایل نقلیه شخصی و از سطح معابر مرکزی شهر یارینگ دوم و سوم طی می‌کردند با راه اندازی خط BRT و کاهش چشمگیر زمان سفر و همچنین تسهیلات رفاهی و ایمنی جذب این سامانه حمل و نقل همگانی شده‌اند.
مهندس نوریان سوءانتقاد ژورنالیستی از حساسیت‌های عمومی شهروندان درخصوص مباحثمرتبط به سلامتی و آلودگی هوا را موضوعی مهم و حیاتی دانست و تصریح کرد: چگونه می‌توان باور داشت نهادی که متولی راه اندازی «ایستگاه‌های مکانیزه دوچرخه» مسیرهای پیاده راه و دوچرخه «جایگاه‌های سوخت» CNG، «مراکز معاینه فنی» و محور اصلی دفاع از توسعه پایدار در سطح شهر است می‌تواند با راه اندازی خطوط ویژه BRT در تقابل با سلامتی شهروندان قرار بگیرد.
نوریان از جمله مهم‌ترین سیاست‌های آتی شهرداری اصفهان در حوزه ترافیک را توجه به عابرین پیاده، حمل و نقل غیرموتوری و حمل و نقل عمومی اعلام کرد و تصریح کرد: سیاست توسعه تسهیلات برای وسایل نقلیه شخصی راهکاری است غیر کار‌شناسی که نتایج آن برای آینده شهر اصفهان خطرناک و مشکل ساز خواهد بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز