خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل انجمن تخصصی کنترل کیفیت صنایع استان اصفهان تاکید کرد:

تدوین ۲ هزار و ۵۰۰ استاندارد جدید در سال ۹۲

asdasd
کد خبر : ۱۲۶۰۳۸

برای افزایش کیفیت کالاهای تولید داخل باید مسایلی مانند تسهیلات مورد نیاز با سود بانکی مناسب برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شود تا آنها از نظر تهیه مواد اولیه مرغوب مشکلی نداشته باشند.

ایلنا: مدیر عامل انجمن تخصصی کنترل کیفیت صنایع استان اصفهان با بیان اینکه اراده‌ای فراگیر برای تدوین استانداردهای کالا‌ها، خدمات و تولیداتی که تاکنون استاندارد نداشته‌اند و یا استانداردشان نیاز به بازنگری دارد، شکل گرفته است، اعلام کرد: این عزم از اداره استاندارد تا شرکت‌های خصوصی فعال در این زمینه را در بر می‌گیرد به طوری که بنابر پیش بینی برنامه سال ۹۲ سازمان ملی استاندارد، ۲ هزار و ۵۰۰ عنوان استاندارد جدید تدوین می‌شود.

به گزارش ایلنا از اصفهان، حمیدرضا شجاعت؛ استانداردهای موجود کنونی در کشور را ۲۳ هزار عدد دانست و افزود: در مقایسه با کشورهای پیشرفته و حتی کشورهای در حال توسعه این رقم بسیار کم است.

وی تاکید کرد: برای افزایش کیفیت کالاهای تولید داخل باید مسایلی مانند تسهیلات مورد نیاز با سود بانکی مناسب برای تولیدکنندگان در نظر گرفته شود تا آن‌ها از نظر تهیه مواد اولیه مرغوب مشکلی نداشته باشند.

وی اعلام کرد: اینکه فقط در شعار‌ها بشنویم که باید فرهنگ استفاده از کالای ایرانی رواج پیدا کند، مشکلی را حل نمی‌کند بلکه برای تحقق این امر باید از تولیدکننده حمایت کافی صورت بگیرد. وی ادامه داد: علاوه بر نبود حمایت کافی، در مواردی عدم وجود رقابت هم می‌تواند باعثکاهش کیفیت محصولات تولیدی شود.

با تاکید بر اینکه نظارت بر کیفیت کالاهای وارداتی باید دقیق‌تر و به روز‌تر شود، گفت: گمرک، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سایر سازمان‌های مرتبط در امر واردات و صدور مجوزهای وارداتی کنترل بیشتری داشته باشند.

شجاعت با اشاره به ارتباط خوب اداره استاندارد با تشکل‌های خصوصی گفت: در حال حاضر تایید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت، آموزش، تدوین و بازنگری استاندارد‌ها در استان از مهم‌ترین فعالیت‌های انجمن تخصصی کنترل کیفیت استان هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز