خبرگزاری کار ایران

توسط شرکت فولاد مبارکه اصفهان صورت گرفت؛

تولید ورق پر استحکام مورد نیاز خودروسازان؛ برای اولین‌بار در کشور در شرکت فولاد مبارکه اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۴۳۰۵

با بومی سازی و تولید ۲۲۵ تن ورق استحکام بالای مورد نیاز خودروسازان در فولاد مبارکه اصفهان گام موفقیت آمیز دیگری در راستای تامین ورق‌های موردنیاز صنعت خودروسازی کشور و جلوگیری از خروج ارز برداشته شد.

ایلنا: با بومی سازی و تولید ۲۲۵ تن ورق استحکام بالای مورد نیاز خودروسازان در فولاد مبارکه اصفهان گام موفقیت آمیز دیگری در راستای تامین ورقهای موردنیاز صنعت خودروسازی کشور و جلوگیری از خروج ارز برداشته شد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان، کار‌شناس طراحی محصول واحد متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه با اعلام این خبر گفت: از آنجایی که خودروسازان مطابق با استانداردهای جهانی برای ساخت قطعات تقویتی خودرو از فولاد میکروآلیاژی استحکام بالا HE۳۹۰D استفاده می‌نمایند و این نوع ورق از خارج از کشور وارد می‌شد، اکنون با دست‌یابی به دانش فنی تولید این نوع ورق‌ها از این پس فولاد مبارکه اصفهان قادر خواهد بود تا ورق مذکور را در اختیار شرکت‌های خودرو سازی ایران خودرو و سایپا قرار دهد.
شاهرخ پورمستدام افزود: پیرو درخواست شرکت خودروسازی سایپا و در راستای بومی سازی فولادهای ویژه، طراحی فولاد مذکور در واحد متالورژی و روشهای تولید صورت گرفت و با هماهنگی گروه فنی و خط نوردگرم ۹ کلاف به تناژ ۱۲۵ تن با گرید HE۳۹۰D براساس استاندارد پژو سیتروئن با ضخامت ۳.۲ و عرض ۱۰۰۰ میلیمتر تولید و جهت شرکت خودروسازی سایپا ارسال و در شرکت‌های سایپا آذین و فن آوران مراحل ساخت اهرم نگهدارنده ریل صندلی خودرو را با موفقیت پشت سر گذاشت.
وی با اشاره به دیگر کاربرد اینگونه ورق‌ها افزود: همچنین فولاد مذکور در رابطه با پروژه داخلی سازی ورق ایران خودرو به تناژ ۱۰۰ تن و ضخامت ۳ و عرض ۱۱۷۰ میلیمتر در ساخت قطعه مهره کشویی پژو ۲۰۶ و قطعه صفحه لرزه گیر بالای دسته موتور ۲۰۶ مصرف گردید.
کار‌شناس طراحی محصول واحد متالورژی و روش‌های تولید فولاد مبارکه در خاتمه تصریح کرد: ‌ نیاز آتی شرکت‌های مذکور به فولاد HE۳۹۰D در ضخامت ۲.۵ است که در حال بررسی و تولید آزمایشی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز