خبرگزاری کار ایران

گفت و گو با بانوی کار آفرین در زمینه طراحی لباس:

گرانی اجناس مهمترین مشکل هنرجویان و فعالان طراحی لباس

asdasd
کد خبر : ۱۲۳۳۳۴

گرانی اجناس باعثمی‌شود هنرجویان و فعالان این رشته دوره‌های مهارت و کار خود را بر خلاف میل باطنی رها کنند.

ایلنا: ناهید عبادیان از سن ۱۲ سالگی یادگیری طراحی لباس را شروع کرده و اکنون با گذشت ۳۲ سال فعالیت در این زمینه، با تاسیس آموزشگاه خیاطی و طراحی لباس «ناهید» و آموزش بیش از هزار هنرجو و مربی به عنوان بانوی کارآفرین شناخته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، وی گفت: پروردگار را شاکرم که در این ۳۲ سال آموزش هزاران نفر کار آموز داشته‌ام که اکثرا مبادرت به تاسیس آموزشگاه، مزون یا دوزندگی کرده‌اند و اخیرا در رشته طراحی پوشاک وارد دانشگاه‌ها شده‌اند و از این بابت بسیار خرسندم که نتیجه زحماتم به هدر نرفته است.

این بانوی کارآفرین در ادامه افزود: از سال ۱۳۵۵ تا ۱۳۶۰ در آموزش و پرورش تدریس می‌کردم ولی پس از آن با تاسیس آموزشگاه ناهید در رشته طراحی دوخت و صنایع دستی خواهران مشغول فعالیت شدم.

عبادیان تصریح کرد: آزمون‌های کتبی سازمان فنی و حرفه‌ای دارای منبع مشخصی نبود و اکثر هنر جویان مردود می‌شدند و این مشکل انگیزه‌ای شد برای اینکه اولین کتاب سولات آزمونی درباره(نازک دوزی، بچه گانه دوزی، ضخیم دوزی و…) را نوشته و تالیف کنم، این کتاب خوشبختانه مورد استقبال سازمان‌ها و مدیران آموزشگاه‌ها و کار آموزان قرار گرفت و تاکنون به چاپ پنجاه و دوم با تیراژ بالا رسیده است.

وی در ادامه افزود: ما در این رشته با مشکلات و معضلات بسیاری مواجه هستیم که مهم‌ترین آن گرانی اجناس است که باعثمی‌شود هنرجویان دوره مهارت‌های خود را ناچارا بر خلاف میل باطنی خود نیمه کاره‌‌ رها کنند که این بسی جای تاسف است و اگر دولت و مسئولان این اجناس را به قیمت تعاونی به هنرجویان ارائه دهند این مشکل برطرف خواهد شد.

وی در پاسخ به این سوال که به نظر شما چه راهی برای ایجاد شغل برای نسل جوان و جویای کار در زمینه کاری شما وجود دارد گفت: بسیاری از هنرجویان بعد از اتمام دوره‌های مهارت که با دست پر از آموزشگاه فارغ التحصیل می‌شوند اما به خاطر اینکه سرمایه کافی ندارند تا محلی را برای درآمد زایی خود راه اندازی کنند مشغول به کار نمی‌شوند و در نتیجه در اثر گذشت زمان آموزش‌ها فراموش می‌شود اگر سازمان‌های مربوطه مراکز تولیدی راه اندازی کنند تا هنرجویان پس از آموزش در این مراکز مشغول شوند هم به اقتصاد جامعه کمک خواهد شد و هم مشکلات اقتصادی خانواده‌های آن‌ها با این درآمد کاهش می‌یابد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز