خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان خبرداد:

ارتقا بهره‌برداری تصفیه‌خانه‌ی شمال اصفهان با ۲۰ میلیارد ریال اعتبار

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۲۳۵

در حال حاضر ۱۴ درصد تصفیه خانه‌های فاضلاب کشور در استان اصفهان قرار دارند که از ۹۲ شهر تحت پوشش ۲۵ شهر دارای شبکه جمع آوری فاضلاب و ۳۵ شهر نیز در حال اجرای طرحهای فاضلاب هستند.

ایلنا: در حال حاضر ۱۴ درصد تصفیه خانه‌های فاضلاب کشور در استان اصفهان قرار دارند که از ۹۲ شهر تحت پوشش ۲۵ شهر دارای شبکه جمع آوری فاضلاب و ۳۵ شهر نیز در حال اجرای طرحهای فاضلاب هستند.
به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در این زمینه گفت: درحال حاضر ۶۳ درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات شبکه فاضلاب قرار دارد و همه تلاش شرکت برآن است که بر استفاده کنندگان این خدمات در استان اصفهان افزوده شود چراکه برخورداری از شبکه فاضلاب در حفظ محیط زیست و ارتقاء سطح سلامت و بهداشت عمومی مردم تأثیر به سزایی دارد.
هاشم امینی، فرسودگی شبکه فاضلاب و تأسیسات تصفیه خانه‌های فاضلاب را یکی از مهم‌ترین چالش‌ها در این زمینه دانست و افزود: قدمت تصفیه خانه‌های فاضلاب در اصفهان فرسودگی تأسیسات را در تصفیه خانه‌ها به همراه داشته است. بدین ترتیب بازسازی تصفیه خانه‌های فاضلاب نائین، جنوب، شرق، شمال اصفهان، شاهین شهر، شهرضا و نائین در دستور کار قرار گرفته است و عملیات بازسازی این تصفیه خانه همچنان ادامه دارد.
وی با بیان اینکه سال گذشته بازسازی تصفیه خانه فاضلاب جنوب با بهره گیری از تکنولوژی روز دنیا به اتمام رسید افزود: بازسازی تصفیه خانه فاضلاب جنوب منجر به کاهش بو در این منطقه شده که این امر رضایتمندی مردم را دربر داشته است.
وی گفت: با توجه به اینکه شرکت آب و فاضلاب در حال حاضر با مشکلات عدیده مالی مواجه است اما با بهره گیری از پتانسیل بسیار خوب نیروی انسانی سعی در غلبه بر مشکلات نموده است و با بومی سازی تکنولوژی در صدد بازسازی بسیاری از تصفیه خانه‌های فاضلاب در استان برآمده است.
رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان عنوان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان درنظر دارد در تعامل با دیگر دستگاه‌ها به ویژه اداره کل محیط زیست و مرکز بهداشت استان خدمات مطلوب تری به مشترکین ارائه دهد.
وی با اشاره به بازسازی تابلو برق PLC واحد دی واترینگ تصفیه خانه شمال توسط متخصصان داخلی و بومی سازی آن و کاشت بیش از ۲۰۰ هزار اصله درخت در ۳۲۰ هکتار زمینهای تصفیه خانه‌های شمال و شرق در جهت توسعه فضای سبز و حفظ محیط زیست گفت: در حال حاضر عملیات ارتقای بهره برداری تصفیه خانه شمال با هزینه‌ای بالغ بر ۲۰ میلیارد ریال در دست انجام است. ضمن انکه پوشش GRP ایستگاه پمپاژ و تغلیظ کننده‌های ثقلی جهت کاهش بو در جهت تأمین رضایت مردم قبلاً انجام گردیده است.
وی گفت: از دیگر طرحهای در دست اقدام این تصفیه خانه شمال به طرح تولید برق از بیوگاز تولیدی و حذف کربن به منظور کنترل آلودگی هوا و ایجاد سیستم گرمایش لجن به منظور هضم بهتر لجن و ارتقای کیفی لجن تولیدی با هزینه‌ای بیش از ۲۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: عملیات سازه و خرید تجهیزات آن انجام گرفته است و انشاء ا… در آینده‌ای نزدیک شاهد بهره برداری از این پروژه که محصول فن آوری نوین دنیای امروز در صنعت می‌باشد خواهیم بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز