خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس فتای استان اصفهان خبر داد:

دستگیری سارق اینترنتی ۱۸ ساله در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۲۱۱۲۹

مجرم ۱۸ ساله که از طریق اینترنت از حساب شهروندان سرقت می‌کرد به دست پلیس شناسایی و دستگیر شد.

ایلنا: مجرم ۱۸ ساله که از طریق اینترنت از حساب شهروندان سرقت می‌کرد به دست پلیس شناسایی و دستگیر شد.
به گزارش خبرگزاری ایلنا از اصفهان؛ رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر اینکه از حساب آن‌ها به صورت غیر مجاز برداشت شده، موضوع در دستور کار کاراگاهان این پلیس قرار گرفت.
سرهنگ «ستار خسروی» افزود: با انجام بررسی‌های علمی در فضای مجازی مشخص شد متهم مبالغی سرقتی از حساب شهروندان را تبدیل به کارت شارژ می‌کرده است.
این مقام انتظامی با اشاره به دستگیری متهم ۱۸ ساله اظهار کرد: وی در مواجه با ادله و مستندات این پلیس به بزه انتصابی اعتراف و انگیزه خود راکسب مال اعلام کرد.
خسروی در پایان به شهروندان توصیه کرد و گفت:
۱ - رمز کارت خود را به صورت دوره‌ای تغییر دهید و سعی کنید از شماره‌هایی که قابل حدس زدن هستند، نظیر سال تولد، شماره شناسنامه یا اول یا آخر شماره تماس یا شماره ملی به عنوان رمز استفاده نکنید.
۲ - اگر مجبورید کارت عابر بانک خود را به فرد دیگری بسپارید، پس از اتمام کار رمز خود را عوض کنید.
۳ - به هنگام عملیات بانکی با دستگاهای خود‌پرداز(ATM) مراقب باشید. افرادی به بهانه‌های مختلف دنبال شماره حساب، شماره کارت و رمز‌های اول و دوم شما هستند تا از آن سوء استفاده نکنند.
۴ - موجودی حساب خود را با نگهداشتن رسید‌های بانکی(تراکنش‌ها) به طور مرتب کنترل و حسابرسی کنید و هرگونه مغایرت را به بانک اطلاع دهید.
۵ - از یک رمز برای حساب‌های مختلف بانکی استفاده نکنید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز