خبرگزاری کار ایران

مدیر امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه شهرداری اصفهان اعلام کرد:

ترویج فرهنگ کتابخوانی نقشه و پلان می‌خواهد نه عدد و آمار

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۹۲۱

دراین دوره ازهفته کتاب وکتابخوانی امورکتابخانه ها وسالن های مطالعه شهرداری اصفهان قصد دارد با برنامه های خاص وویژه ای فرهنگ کتاب و کتابخوانی را به بلوغ تازه ای برساند.

ایلنا: دراین دوره ازهفته کتاب وکتابخوانی امورکتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه شهرداری اصفهان قصد دارد با برنامه‌های خاص و ویژه‌ای فرهنگ کتاب و کتابخوانی را به بلوغ تازه‌ای برساند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مدیر امور کتابخانه‌ها و سالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اعلام این خبر گفت: لازم است کتاب را محصولی برای همه دوران و همه هفته‌ها دید و به یک مقطع زمانی خاص اکتفا نکرد.

امیرحسین ماه آورپور ادامه داد: این نگرش‌ها که در بحثکتاب و کتابخوانی صرفا به دنبال آمار باشیم و هر بار از دقایق و ثانیه‌ها حرف بزنیم بد نیست اما دردی ازکتاب و کتابخوانی درمان نکرده‌ایم.

وی در تشریح این نکته اضافه کرد: دلیل این مطلب هم کاملا روشن است چرا که وقتی جامعه‌ای کتاب نمی‌خواند آمارهم نمی‌داند و به همین دلیل این آمار‌ها برای اندیشمندان ومحققان کارکرد و کاربد دارد نه برای کسانی که کتاب نمی‌خوانند و باید راه‌هایی علمی و عملیاتی برای این مهم پیدا کرد.

این مدرس دانشگاه افزود: یکی ازبهترین موارد دراین خصوص بسنده نکردن به روز‌ها ومناسبت‌های خاص برای کتاب و کتابخوانی است چرا که بالعکس می‌توان درهرمناسبتی به آن مناسبت خاص کتاب و کتابخوانی را ترویج کرد و تسری داد.

ماه آورپور در پاسخ به این پرسش که به نظر شما چرا از کتاب و کتابخوانی دور افتادیم، بیان داشت: نقش نظام آموزشی در گسترش و نهادینه ساختن فرهنگ مطالعه و کتابخوانی کلیدی و سرنوشت ساز است ولی نباید از نقش کلیدی خانواده‌ها غافل شد.

مدیرامورکتابخانه‌ها وسالن‌های مطالعه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان افرود: اگرقرارباشد تغییری‌ در الگوهای‌ رفتاری‌ افراد صورت‌ گیرد باید این‌ کارازمحیط‌ خانواده‌ آغاز شود اما این‌ روندی‌ است‌ که‌ ممکن‌ است‌ یک‌ یا دو نسل‌ به‌ طول‌ انجامد، یعنی‌ نمی‌توان‌ توقع‌ داشت‌ که‌ جامعه‌ ما درکمترازدو یا سه‌ نسل‌ بتواند رفتارهای‌ خود را تغییردهد اما می‌توانیم‌ این‌ توقع‌ را داشته‌ باشیم‌ که‌ در یک عزم ملی و سراسری همه ارگان‌ها و نهادهای مرتبط با این امرآستین همت را بالا بزنند و در چند گام موثر و ادامه دارکتاب را وارد خون جاری در جریان ذهنی و فکری خانوار‌ها کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز