خبرگزاری کار ایران

آذر ماه ۹۲

«دفتر خاطرات دهه ۶۰» در فرشچیان باز می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۲۰۳۴۴

نمایش «دفتر خاطرات دهه ۶۰» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا رهبری با نگاهی به زندگی شهید بهشتی آذر ماه سال جاری در مجموعه فرهنگی، هنری فرشچیان اصفهان به روی صحنه می‌رود.

ایلنا: نمایش «دفتر خاطرات دهه ۶۰» به نویسندگی و کارگردانی محمدرضا رهبری با نگاهی به زندگی شهید بهشتی آذر ماه سال جاری در مجموعه فرهنگی، هنری فرشچیان اصفهان به روی صحنه می‌رود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از بازیگران این نمایش در این خصوص بیان داشت: این نمایش روایتگر اتفاقات زمان شهادت شهید دکتر بهشتی است و به زوایایی از زندگی این شهید مظلوم می‌پردازد.

محمدرضا ترابی ادامه داد: این نمایش یک روایت صرف نیست بلکه ظرفیت‌های دراماتیک نیز به آن وارد شده و اتفاقات زمان شهادت ایشان دست‌مایه‌ای برای روایت یک قصه است البته این قصه یک قصه واقعی نیست اما آن چه از اتفاقات زمان شهادت شهید بهشتی و روز و حال ایشان روایت می‌شود حقیقی است.

وی با بیان این که مخاطب با یک کار پر بازیگر روبرو است تصریح کرد: با یک کار صرف رئالیستی در اجرا مواجه نمی‌شویم بلکه رفت و برگشت‌ها به عنوان یک فرم در این نمایش گنجانده شده است.

این بازیگر در خصوص داستان این نمایش اظهار داشت: " دفتر خاطرات دهه ۶۰ " روایتگر داستان دختری به نام رضوان است که مادرش شهید شده و پدر شوهرش نیز یکی از محافظان شهید بهشتی بوده است و ساختار داستان بر همین مبنا به پیش می‌رود.

وی با اشاره به سختی‌ها و مشکلاتی که در ساخت آثار نمایشی در مورد شخصیت‌های برجسته تاریخ معاصر و انقلاب اسلامی وجود دارد خاطرنشان کرد: اگر روشی را که برای این گونه نمایش‌ها به کار می‌گیریم از تقدس بخشی و شعار دادن به دور و نگاه علمی به تئاتر در آن مستولی باشد، اصول پذیرفته شده درام را پذیرد و درست و صحیح نشان دهد کارگردانی و بازیگری هم اصولی باشد نه تنها مخاطب با اثر ارتباط برقرار می‌کند بلکه مشکلاتی که برای برخی از این دست کار‌ها پیش می‌آید را هم نداریم.

ترابی تاکید کرد: احساس می‌کنم شخصیت‌هایی چون شهید بهشتی، شخصیت‌هایی جذاب برای کار نمایشی هستند و این ظرفیتی مغفول است که باید از آن استفاده کنیم و بهترین بهره‌برداری مناسب از آن به عمل آید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز