خبرگزاری کار ایران

عضو هیات مدیره انجمن تحقیقات و بازاریابی ایران در اتاق بازرگانی اصفهان تاکید کرد:

پژوهش‌های کمی و کیفی در حوزه بازار؛ برندسازی محصولات را با سهولت همراه می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۹۰۲۹

مدیریت برند شامل مدیریت پروژه های پژوهش بازارو شناخت دیدگاه های مصرف کنندگان وعادات مصرف، تدوین استراتژی، تعریف جایگاه و هویت بخشی برای برند است

ایلنا: عضو هیات مدیره انجمن تحقیقات و بازاریابی ایران درهمایش آشنایی با الگوهای کاربردی برندسازی دراتاق بازرگانی اصفهان گفت: تعریف آمیزه بازاریابی و بررسی زیرساخت‌های فروش، طراحی هویت بصری برند، مدیریت امور حقوقی برند و تدوین استراتژی ارتباطی و تبلیغات از دیگر بخش‌های مدیریت برند یک سازمان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، پیروز ملک‌زاده استفاده از روش‌های پژوهش کیفی و کمی در مطالعات بازار و تحلیل رفتار مصرف کننده و بازار را از وظایف مدیریت پروژه‌های تحقیقات و مطالعات بازار برشمرد و گفت: در اهداف تحقیقات کیفی دیدگاه‌ها و نگرش مصرف کننده نسبت به محصول، بازار و برند، تحلیل نیازهای مصرف کننده و انگیزه‌های مصرف شناخت محرک‌های اصلی خرید، بررسی تصویر ذهنی مصرف کننده نسبت به برند و محصول، دیدگاه فروشندگان نسبت به سیستم پخش، جایگاه برند و رقبا، حاشیه سود رقبا و منافع فروشندگان و خرده فروشان مورد بررسی قرار می‌گیرد.

ملک‌زاده، تحقیقات کیفی بر روی برند را از دیگر بخش‌های مدیریت برند ذکر کرد و گفت: در این نوع تحقیق با استفاده از شیوه‌های کیفی متغیرهای موثر در فرآیند خرید، مصرف، جایگاه سازی محصول یا خدمت و گروههای مرجع در خرید شناسایی می‌شوند.

وی اظهار داشت: مصاحبه‌های عمیق(In - depth Interviews)، جلسات گروه کانون(Focus Group)، بازدید از مصرف کننده در منزل(Home Visit)، بازدید از بازار و محصولات(Market Visit) از مهم‌ترین رویکردهای تحقیقات مدیریت برند در یک سازمان است.

وی بیان داشت: هدف گذاری فروش بر اساس روند فروش و شناخت پتانسیل‌های بازار. طراحی برند(Brand Design)، هویت بصری برند(Brand Visual Identity)، طراحی شناسنامه برند(Brand Manual)، نام گذاری و هویت کلامی(Naming & Verbal Identity) و استراتژی‌های ارتباطی و تبلیغات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز