خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان در دیدار با نویسنده آلمانی تاکید کرد:

زبان هنر جلوه‌های مختلف مردم اصفهان را به دنیا معرفی می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۱۸۹۲۸

ویژگی های مثبت و صلح طلبی ملت ایران مورد اتفاق نظر حتی سیاستمداران در دنیای غرب است و آن ها بر خلاف تبلیغات ظاهری و پرسرو صدا، در محافل خصوصی به آن اشاره می کنند و نظرات ما را تایید می نمایند.

ایلنا: استاندار اصفهان در دیدار با نویسنده آلمانی گفت: ایران، اولین کشور در دنیا است که ادیان مختلف با صفا و صمیمیت در کنار یکدیگر زندگی مسالمت آمیز دارند و در پارلمان خود دارای نماینده هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار با خانم گاتلین گوبل نویسنده و فرانک رودل هنرمند عکاس که برای تألیف کتاب «اصفهان من» به این شهرسفر کرده است، ضمن اظهار خرسندی از ورود این هیات به شهر اصفهان گفت: حضور شما در اصفهان ارزش دیگری دارد زیرا ما با مردم آلمان یک ارتباط دیرینه و نزدیکی بیشتری به بقیه کشورهای اروپایی داریم و از طرفی کاری که شما می‌خواهید انجام دهید بسیار ارزشمند است زیرا با زبان هنر جلوه‌های مختلف زندگی مردم این شهر را به دنیا معرفی می‌کنید.

وی با اشاره به فرمایش مقام معظم رهبری که فرمودند: «اگر هر کاری با زبان هنر انجام شود ماندگار خواهد بود» به اهمیت کار نویسندگاه و هنرمندان اشاره کرد و ادامه داد: مهم این است که بدانیم مردمی که این زیبائی را خلق کرده‌اند دارای چه خصوصیاتی بوده‌اند، قطعاً این‌ها مردمی بسیار خلاق، خوشفکر و مبدع بوده اندکه توانسته‌اند آثاری خلق نمایند که حتی بخشی از تکنولوژی قرن ۲۱ پاسخگوی آن سازه نیست و همچنان پویا و تازه به نظر می‌رسد.

استاندار اصفهان تصریح کرد: آنچه باقی مانده است آثاری است که با زبان هنر بیان شده زیرا هنر زبان مشترک بین ملتهاست که به راحتی به انسانهای دیگر منتقل می‌شود.

وی تأکید کرد: با مشاهده آثار تاریخی و صنایع دستی و میراثمعنوی به جا مانده از قرون گذشته در ایران و بالاخص اصفهان متوجه می‌شویم سازندگان این آثار مردمی کاملاً صلح طلب، نوع دوست و اهل تعامل با ملتهای دیگر و با همسایگان بوده‌اند و تمدن چهار هزار ساله ایران و بنیان‌های دینی و اسلامی هرگز اجازه نمی‌دهد ملت ایران اهل تجاوز به کشورهای دیگر باشد یا از سلاحهای کشتار جمعی استفاده کند، در حالی که بسیاری از آثار تاریخی اروپا در طول جنگهای جهانی اول و دوم از بین رفت و نابود شد.

زرگرپور ویژگی دیگر سازندگان آثار به جا مانده از قرون گذشته را، آینده نگری آن‌ها دانست به طوری که آثار ساخته شده در ۷۰۰ سال پیش همچنان با‌‌ همان عملکرد روز اول مورد استفاده قرار می‌گیرد.

استاندار اصفهان اظهار داشت: این ویژگی‌های مثبت و صلح طلبی ملت ایران مورد اتفاق نظر حتی سیاستمداران در دنیای غرب است و آن‌ها بر خلاف تبلیغات ظاهری و پر سر و صدا در محافل خصوصی به آن‌ها اشاره دارندو نظرات ما را تأیید می‌نمایند.

خانم گاتلین گوبل نویسنده آلمانی نیز در این دیدار با اظهار خرسندی از فرصت ملاقات با استاندار و استفاده از نظرات راه گشای ایشان خواستار افزایش مراودات و سفرهای هیأت‌های علمی و فرهنگی دو کشور بالاخص در خصوص شهر اصفهان شد.

وی همچنین پیشنهاد کرد: اصفهان در نمایشگاه بزرگ بین المللی برلین که بیشتر حول محور مسائل فرهنگی و اجتماعی و تاریخی است حضور پر رنگی داشته باشد.

این نویسنده آلمانی با ذکر نمونه‌هایی گفت: قطعاً آزادی واقعی در ایران به نسبت کشورهای اروپایی بسیار بیشتر و مطلوب‌تر است و از این بابت بالأخص در زمینه آزادی اقلیت‌های مذهبی، اصفهان می‌تواند به الگویی در جهان تبدیل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز