خبرگزاری کار ایران

در گفت و گو با ایلنا مطرح شد؛

بیمارستان امام حسین اصفهان کمترین میزان فوت کودکان مبتلا به کرونا در کشور است

asdasd
کد خبر : ۱۱۷۵۰۸۳

رئیس مرکز آموزشی درمانی کودکان حضرت امام حسین (ع) گفت: بیمارستان تخصصی کودکان امام حسین(ع) با زیر 50 نفر فوتی، کمترین میزان فوتی را نسبت به سایر بیمارستان های کودکان در سطح کشور دارد.

 مهرداد معمارزاده با حضور در غرفه ایلنا در دومین نمایشگاه تخصصی کسب و کار، رسانه و برندیگ به سئوالات خبرنگار ایلنا پاسخ داد و از برنامه ها و طرح های آینده این مرکز سخن گفت.

رئیس مرکز آموزشی درمانی کودکان حضرت امام حسین (ع) با اشاره به انتقال بیماران  از 32 استان کشور به استان اصفهان گفت: از سال 1391 که این مرکز فعالیت خود را آغاز کرده، بیش از 150 هزار نفر بستری داشتیم که نزدیک به 43 هزار نفر از استان های دیگر به ویژه از استان های چهارمحال و بختیاری، خوزستان و لرستان  است.

استقرار خانواده بیماران

معمار زاده با تأیید مشکل اقامت خانواده بیمارانی که از شهر و استان های اطراف به اصفهان می آیند اظهار داشت: برای اسکان این خانواده با همکاری اداره اوقاف، تعدادی از سوئیت های امام زاده سید محمد(ص) خمینی شهر با هزینه شبی 30 هزار تومان در اختیار ما قرار دارد. هتل پارتاک و هتل ستاره، نیز دو هتل نزدیک به بیمارستان امام حسین (ع) هستند که همکاری خوبی با ما برای تخصیص اتاق با تخفیف به والدین کودکان بیمار دارند؛ اما خانواده های زیادی هستند که توان پرداخت سی هزارتومن اجاره سوئیت های امام زاده را هم ندارند. در همین راستا زمینی توسط احمد و مهدی منصوری فرزندان حاج حسن منصوری خیر بیمارستان، برای همراه سرا خریداری شد. 

بستری بیش از سه هزار کودک مبتلا به کرونا

وی با اشاره به شیوع بیماری کرونا از اسفند ماه سال 98 اظهار داشت: شروع کرونا از اسفند تا پایان اسفند سال 99، 900 بیمار زیر 16 سال مبتلا به کرونا و در سال جاری بیش از 3000 نفر بستری کرونا داشتیم.

معمارزاده تاکید کرد: بعضا بچه‌های مبتلا به کرونا دچار سندروم التهاب چند سیستمی می شوند. این سندروم دو تا سه هفته بعد از کرونا با اختلال در عملکرد مغز و کبد، گرفتاری  به مراتب بیشتر از بالغان مبتلا به کرونا ایجاد می کند. با این حال کادر درمان بیمارستان امام حسین(ع) عملکرد قابل قبولی داشته به طوری که  آمار مرگ و میر ما از همه بیمارستان های کودکان سراسر کشور کمتر و تاکنون از پنجاه نفر بیشتر نشده است.

آلودگی اصفهان به همه جا تعمیم دارد

وی در پاسخ به این پرسش که آیا موقعیت جغرافیایی بیمارستان امام حسین(ع) با توجه به نزدیکی بیمارستان به پالایشگاه و نیروگاه اصفهان و آلودگی ناشی از فعالیت این دو بخش صنعتی مناسب است؟ گفت: بحث آلودگی اصفهان هم به همه جا تعمیم دارد.

رئیس مرکز آموزشی درمانی کودکان حضرت امام حسین (ع) یادآور شد: آلودگی هوا در اطراف بیمارستان ما چیزی بیشتر از سایر نقاط شهر نیست؛ با این حال از زمانی که  سوخت مازوت ممنوع شد، میزان آلودگی بسیار کمتر شد. 

وی اضافه کرد: دور تا دور بیمارستان امام حسین(ع) را مزرعه قرار گرفته و تنها ممکن است، مشکل گرد و خاک داشته باشیم که فیلتر های بیمارستان، آن را تعدیل می کند.

اشتغال زایی با توریسم سلامت کودکان

رئیس مرکز آموزشی درمانی کودکان حضرت امام حسین (ع) گفت: در حال حاضر ساختمان منصوری با 190 تخت در حال خدمت رسانی است و ساخت بیمارستان سرطان کودکان و مجموعه ای تحت عنوان مرکز نگهداری کودکان سرطانی از مهم ترین برنامه های ما است که می توانیم امید ایجاد کنیم.

رئیس بیمارستان امام حسین(ع) با اشاره به همراهی مردم برای توسعه خدمات این مرکز آموزشی یادآور شد: موسسه خیریه حامیان کودکان امام حسین (ع) را برای دریافت کمک های مردمی به ثبت رساندیم و خیرین عزیز می توانند از طریق شماره حساب های 5894637000125366 ، 5894637011111108 و 5894637000125374 به این مرکز آموزشی و بیماران نیازمند به بستری کمک نمایند.

وی با بیان اینکه این دو ساختمان جدید می تواند در اشتغال زایی موثر واقع شود خاطرنشان کرد: در زمانی که آب نیست و با خشکسالی روبرو هستیم، می توانیم با گردشگری سلامت اشتغال و درآمد پایدار ایجاد کنیم.

 

 

 

انتهای پیام/
سمیه مسرور
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز