خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

ضرورت تشکیل کارگروه بررسی مسائل صادرات در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۹۸۰

باید توجه داشت که صادرات غیرنفتی اثرات قابل توجهی در متغیرهای اقتصادی گذاشته و باعثرونق اقتصادی و رشد سرمایه گذاری می شود.

ایلنا: استاندار اصفهان با اشاره به اینکه سرعت بخشیدن به صادرات و شناسایی بخش های مزیت دار در صادرات و تقویت بازاریابی بین المللی می توان تولید را تقویت و نرخ سرمایه گذاری استان را افزایش داد اظهار داشت: امیدواریم تا پایان برنامه ۵ ساله توسعه اقتصادی، میزان صادرات استان به پنج میلیارد دلار برسد و رتبه استان از چهارم در کشور ارتقا یابد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان با اشاره به اینکه پیش بینی صادرات استان تا پایان سال ۹۲ را ۵/۳ میلیارد دلار برشمرد و گفت: به جای صحبت های گوناگون و تحلیل های متعدد باید ۱۰ مانع اساسی صادرات استان اولویت بندی و راهکارهای رفع آن اجرایی شود.

وی از بخش خصوصی استان خواستار یک دیدگاه واحد برای بیان مسایل شد و گفت: شورای گفت و گو دولت با بخش خصوصی فرصت بسیار خوبی برای حل مسائل است تا موضوعاتی که در استان قابل پیگیری است، دنبال شود و مسائل ملی به اطلاع مسوولین کشوری برسد.

زرگرپور به مصوبه وزارت اقتصاد و دارایی مبنی بر دریافت مالیات از استان ها اشاره کرد و گفت: مسئولین سازمان های دولتی در راستای انجام مصوبه ها وزارت خانه ها مجبور به انجام وظیفه اند و باید از طریق تهران برخی از این مسایل برای اصلاح دنبال شود.

وی خواستار تدوین سند استراتژی توسعه صادرات استان ها شد و گفت: این سند می تواند بر اساس ظرفیتها و پتانسیل استان ها تدوین شود تا بر اساس برنامه مشخص و منظم صادرات کشور را افزایش دهد.

وی اتاق بازرگانی را جزو نهادهای غیر دولتی بسیار موفق در کشور برشمرد که در کنار دولت و مجلس می تواند برای مسائل اقتصادی را هکارهای علمی و تجربی داشته باشد.

استاندار اصفهان از ظرفیت بالای استان اصفهان در جذب سرمایه های داخلی و خارجی خبر داد و گفت: اینکه استان اصفهان در جذب سرمایه گذاری رتبه یکی به آخر در بین استان ها دارد جای تامل دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز