خبرگزاری کار ایران

ایلنا گزارش می دهد؛

چادرهای کشاورزان معترض در بستر زاینده رود به آتش کشیده شد

asdasd
کد خبر : ۱۱۶۱۴۱۲

بامداد امروز- 4 آذرماه -چادرهای کشاورزان اصفهانی معترض به عدم دریافت حقابه کشت پاییزه به آتش کشیده شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، روز سوم آذرماه گذشته کشاورزان اصفهانی معترض به عدم دریافت حقابه کشت پاییزه، طی بیانیه ای اعلام کردند که با چهار شرط، چادرهای شان را از بستر خشک و یخ زده زاینده رود برمی چینند؛ اما امروز پنجشنبه چهار آذرماه ساعت سه بامداد، عده ای چادرهای آنها را به آتش کشیدند.

به گفته شاهدان عینی، همزمان با به آتش کشیدن چادرها، نیروهای یگان ویژه و نیروی انتظامی در محل حادثه حاضر شدند و تلاش کردند کشاورزان را از محل دور کنند.

کشاورزان با شعار " نیروی انتظامی حمایت حمایت " خواهان پایان یافتن آشوب ناشی از آتش سوزی شدند.

 صفحه صدا و سیما در فضای مجازی اعلام کرد:  در پی انتشار بیانیه صنف کشاورزان مبنی بر پایان اجتماع و تخلیه چادرها، عده ای از افراد فرصت طلب مانع از برچیدن چادرها توسط کشاورزان شدند.

در ادامه این خبر آمده است :  حدود ساعت ۳ بامداد امروز پنج شنبه ۴ آذر ۱۴۰۰ با ورود نیروی انتظامی، افراد سودجو چادر‌ها را آتش زدند که تعدادی از آنان دستگیر شدند.

این درحالی است که روز گذشته سوم آذرماه شورای میرآب‌هاب شرق و غرب در بیانیه با ذکر ۴ شرط خبر از برچیده شدن چادرها از بستر زاینده‌رود داد:

1- آب زاینده رود بازگشائی شود و زمان بازگشایی و رهاسازی آب توسط نمایندگان صنف کشاورزی و شورای میراب‌ها و آببران و سازمان جهاد کشاورزی پس از بررسی‌های میدانی و اجرای اقدامات مقدماتی برای رفع موانع مزاحم برای روان آبی تعیین و در تاریخی که این گروه اعلام می‌نمایند با رعایت خط قرمز آب شرب، رهاسازی شود. برای پیشگیری از بروز هرگونه مشکل برای شرب مردم شریف اصفهان معادل حداقل ۳ ماه نیاز شرب مردم را در سد زاینده رود ذخیره نگه داشته می شود.

2-از همین امروز(سوم آذر) آن دسته از درخواست‌های ۹ گانه که وظیفه و اختیار اجرای آن با دستگاه‌های داخل استانی است، شروع شود و کمیته‌ای مرکب از صنف کشاورزی (شورای میراب‌ها و آببران) و شرکت آب منطقه‌ای و سازمان جهاد کشاورزی و استانداری، اجرای این مصوبات را مدیریت نموده و مشکلات احتمالی موجود را مرتفع نمایند.

3- آن دسته از درخواست‌های ۹ گانه که باید در سطح ملی و یا دیگر استان‌های حوضه زاینده رود، اجرایی شود، ظرف حداکثر سه ماه توسط استانداری پیگیری شود.

4- مسئولان مربوطه، هر ۱۵ روز یکبار گزارش پیشرفت امور را از طریق صدا و سیما و سایر رسانه‌های موجود به اطلاع عموم مردم برسانند.

اما بامداد امروز و پیش از اجرای این شروط برخی با آتش زدن چادرها، سبب سوختن چادرها و اجبار به ترک کشاورزان شدند.

امروز صبح جو سنگین امنیتی در اطراف محل تجمع کشاورزان اصفهانی معترض در بستر زاینده رود حاکم بود و  نه خبری از چادرها و داربست آن ها بود و نه اجتماع کشاورزان و مردمی که در حمایت از آنها در بستر زاینده رود جمع می شدند.

تا این لحظه نیز سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خبری مبنی بر دریافت تماس گزارش آتش سوزی در بستر زاینده رود و اعزام نیروهای این سازمان برای اطفاء حریق منتشر نکرده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز