خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان خبرداد:

فولاد هرمزگان توانایی عرضه۳۰ هزار تن تختال در بورس کالا را دارد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۹۹۹

مجتمع فولاد هرمزگان دومین طرح بزرگ فولادی کشور در نظام شکوهمند انقلاب اسلامی است که در سال ۹۰ به بهره برداری رسید و اکنون در مسیر افزایش ظرفیت ها گام بر می دارد و این کارخانه به عنوان پیشرفته ترین کارخانه فولادی کشور ظرفیت تولید ۱.۵ میلیون تن تختال و یک میلیون و ۶۵۰ هزار تن آهن اسفنجی را در سال دارد.

ایلنا: مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان با بیان این مطلب گفت: توانایی تولید تختال‌های فولاد با عرض ۲ متر برای نخستین بار در کشور، سرعت بالای خط ریخته‌گری تا ۱۶۰سانتی متر در دقیقه و استفاده از آخرین فناوری در کنترل آلودگی از ویژگی‌های مجتمع فولاد است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ مرتضی آقاجانی افزود: سال گذشته یک میلیون و ۱۳۳هزار و ۷۱۱ تن آهن اسفنجی و ۵۸۵هزار و ۶۸ تن تختال در این کارخانه تولید شد.

به گفته وی، در سالجاری برای تحقق شعار سال تولید یک میلیون و ۶۵۰ هزارتن آهن اسفنجی و یک میلیون و ۲۰۰ هزارتن تختال سرلوحه برنامه‌هاست.

مدیرعامل فولاد هرمزگان تصریح کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه ظرفیت تولید این مجتمع به ۳ میلیون تن می‌رسد که ۳ هزار شغل مستقیم و ۶ هزار شغل غیر مستقیم را ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه امسال سال دستیابی به ظرفیت‌ها است، خاطرنشان کرد: افزایش ظرفیت تولید، افزایش بهره وری و کاهش هزینه‌های تولید و بومی سازی قطعات از مهم‌ترین شاخصه‌های دستیابی به این مهم است.

آقاجانی گفت: برای رسیدن به تولید یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن تختال در سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، برنامه ریزی شده است.

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان درخصوص عرضه‌های فولاد هرمزگان در رینگ فولاد شرکت بورس کالای ایران گفت: عرضه اولیه این شرکت ۱۰ هزار تن تختال است اما این میزان بنا به در خواست مشتریان تا ۳۰ هزار تن دیگر نیز قابل افزایش است.

آقاجانی با اشاره به اینکه فولاد هرمزگان محدودیتی در میزان عرضه در بورس کالا ندارد خاطرنشان کرد: براساس قواعد تعریف شده در شرکت بورس کالای ایران، پس از عرضه اولیه در رینگ فولاد در خرید تطبیقی مشتریانی که در زمان عرضه اولیه حضور ندارند، فرصت لازم برای مذاکره وخرید فراهم می‌شود.

وی افزود: ۳۰ هزارتن تختال در عرضه اولیه ارائه نمی‌شود، اما فولاد هرمزگان آمادگی فروش و عرضه تختال تا این میزان را دارد.

وی با اشاره به اینکه این شرکت پیشرفته‌ترین کارخانه فولاد کشور است، تصریح کرد: خط تولید این شرکت جدید و براساس تکنولو‍ژی روز است و محصولات فولاد هرمزگان از کیفیت بالایی برخوردار است.

آقاجانی با بیان اینکه اغلب مشتریان فولاد هرمزگان کارخانه‌های نورد هستند افزود: هم اکنون هرمزگان با تولید ۱۰ درصد فولاد، قطب سوم فولاد در کشور است که دسترسی به آبهای آزاد، مجتمع بندری شهید رجایی، حمل و نقل جاده‌ای و ریلی برای صادرات محصولات تولیدی و نزدیکی به مخازن گاز عسلویه این قطب را شکوفا‌تر می‌کند.

مدیرعامل فولاد هرمزگان افزود: از شمش‌های فولادی تولید شده در این استان در صنایع کشتی سازی و ساخت مخازن وخطوط نفت و گاز استفاده می‌شود.

وی در پایان افزود: پیشرفت هرچه بیشتر فولاد هرمزگان باعثتقویت صنعت استان به ویژه کشتی سازی می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز