خبرگزاری کار ایران

رئیس کانون کارآفرینان اصفهان مطرح کرد؛

سیستم دولتی ناتوان از اداره یک صندلی/ وظیفه دولت حمایت از کارآفرینی است

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۴۰۹۳

رئیس کانون کارآفرینان اصفهان گفت: سیستم دولتی قدرت اداره یک صندلی در یک اداره را ندارد و قادر به ایجاد ایده و پرورش آن نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مهدی شیخ سجادیه ضمن تبریک هفته جهانی کارآفرینی اظهار داشت: هدف ما در این کانون متقاعد کردن دولت برای فعالیت بیشتر بخش خصوصی است، چراکه در دنیا دولت مجری و بخش خصوصی کننده کار در حوز اقتصاد است.

وی ادامه داد: اعتماد به بخش خصوصی صد در صد کار درستی است و امیدواریم دولت به شعار اهمیت به بخش خصوصی عمل و از کارآفرینان حمایت کند.

شیخ سجادیه هدف کانون کارآفرینان اصفهان را سوق دادن جامعه به کار آفرینی اعلام کرد و افزود: می خواهیم در غالب واحد کارآفرینی به کارآفرینان جهت رشد در جامعه به آنها کمک کنیم.

وی تاکید کرد: متاسفانه نسبت به موضوع کارآفرینی موازی کاری در استان زیاد است و همه سازمان ها و نهاد های دوتی بهش کارآفرینی دایر کرده اند که بجز اسراف چیزی ندارد.

رئیس کانون کارآفرینان اصفهان اضافه کرد: سیستم دولتی قدرت اداره یک صندلی در یک اداره را ندارد و قادر به ایجاد ایده و پرورش آن نیست. ایده در بخش خصوصی شکل و می گیرد و دولت باید از محصول آن استفاده کند.

وی یادآور شد: یکی از اهداف اصلی در توسعه کانون کارآفرینان اصفهان انتقال تفکر کارآفرینی به سطوح مختلف جامعه است و اگر بتوانیم در سطح مدرسه و دبیرستان کارآفرینی را به بچه ها آموزش دهیم، به موفقیت های بیشتری دست پیدا می کنیم.

رئیس کانون کارآفرینان اصفهان گفت: بزرگ ترین مشکل ما ایجاد امید به فعالیت برای کارآفرینانی است که به ما مراجعه می کنند؛ خیلی از این افراد به دلیل شرایط اقتصادی کشور و وضعیت موجود و بروروکراسی های شدید سیستم دولتی، امیدی به توسعه ایده و کارآفرینی خود ندارند.

وی مشکل بزرگ پیش روی کارآفرینی را دریافت مجوز فعالیت از سیستم دولتی اعلام کرد و افزود: یک کارآفرین برای دریافت مجوز از سیستم دولتی صدبرابر بیشتر از متقاشی شغل های موجود با برورکراسی و چالش روبرو است.

شیخ سجادیه اذعان داشت: کارآفرینی یعنی انجام کاری معمول با ایده ها و قالبی نو و جدید، یعنی شکست پوسته های قبلی و قرار دادن این واژه در کنار کسب و کار اشتباه است..

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز