خبرگزاری کار ایران

مدیر فرهنگی هنری و تفریحی شهرداری اصفهان خبر داد:

۴هزار تابلوی تبلیغاتی، فرهنگ صحیح رانندگی را در شهر اصفهان آموزش می‌دهد

asdasd
کد خبر : ۱۱۵۰۸۹

با افزایش روزافزون مشکلات ترافیکی و لزوم فرهنگ سازی جهت عبور و مرور صحیح و قانونمند در کلانشهرهای کشور، کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان در سال جاری طی ۲ ماه و با استفاده از ۴هزار تابلوی تبلیغاتی به آموزش فرهنگ صحیح رانندگی در شهر اصفهان پرداخته است.

ایلنا: مدیر فرهنگی هنری و تفریحی شهرداری اصفهان با اعلام اینکه ۴هزار تابلوی تبلیغاتی در شهر اصفهان به آموزش فرهنگ صحیح رانندگی می‌پردازد، گفت: این، اتفاقی است که برای نخستین بار در میان تمامی شهرهای کشور به وقوع می‌پیوندد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان مهدی بقایی افزود: نظر به افزایش روزافزون مشکلات ترافیکی و لزوم فرهنگ سازی جهت عبور و مرور صحیح و قانونمند در کلانشهرهای کشور، کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان در سال جاری طی ۲ ماه و با استفاده از ۴هزار تابلوی تبلیغاتی به آموزش فرهنگ صحیح رانندگی در شهر اصفهان پرداخته است.

وی استفاده از حمل و نقل عمومی و کاهش خودروهای تک سرنشین، پرهیز از تخلفاتی که روانی ترافیک شهر را بر هم می‌زند، اجتناب از تخلفات منجر به حوادثشدید و برخورداری از برنامه ریزی ترافیکی در عبور و مرور روزانه را چهار محور اصلی آموزش‌های ارائه شده ذکر نمود و تصریح کرد: هر یک از این موضوعات طی ۱۵ روز و با استفاده از یک هزار تابلوی تبلیغاتی اعم از تابلوهای مستقر در خیابان‌ها و تابلوهای نصب شده در ایستگاه‌های اتوبوس به شهروندان آموزش داده می‌شود.

دبیر کمیته فرهنگ شهروندی شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه سه دوره از این تبلیغات در شهر اجرا شده و دوره چهارم نیز از هفته آتی به اجرا درخواهد آمد اظهار داشت: در تمامی این تبلیغات تلاش شده است از تصاویر بدیع و خلاقانه و روش‌های نوین تبلیغاتی نظیر جان بخشی به تابلوهای راهنمایی و رانندگی، تشبیهات لطیف و عینی، کارتون و پیکتوگرام استفاده شود.

بقایی پرهیز از سرعت غیر مجاز، حرکات مارپیچ، تغییر ناگهانی مسیر، عدم رعایت فاصله طولی و استفاده از تلفن همراه در حین رانندگی را مهم‌ترین محورهای تبلیغاتی در بخش تخلفات حادثه ساز و اجتناب از بستن راستگرد خیابان‌ها، تجاوز به حریم تقاطع، عبور از چراغ عابر پیاده و پارک دوبل را سرفصل‌های مهم آموزشی در بخش روانی ترافیک ذکر نمود.

وی همچنین با بیان اینکه روانی ترافیک شهر منوط به آن است که کلیه شهروندان از برنامه ریزی دقیق ترافیکی برخوردار باشند، تصریح کرد: در این آموزش‌ها تلاش خواهیم کرد مواردی نظیر خرید تجمیعی و بهره گیری از اینترنت در خرید کالا‌ها، عدم تردد در ساعات شلوغ، انتخاب صحیح مسیر قبل از حرکت، استفاده از پارکینگ، بهر گیری از دوچرخه در مسیرهای کوتاه و… را به شهروندان متذکر شویم.

مدیر فرهنگی هنری و تفریحی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه براساس ده‌ها مرحله نظرسنجی، تابلوهای آموزش شهروندی در حال حاضر بیش از ۹۰ درصد مخاطب دارا است، یادآور شد: اجرای مستمر این آموزش‌ها در کنار اعمال دقیق و اصولی جرایم و تنبیهات اجتماعی می‌تواند به کاهش مشکلات ترافیکی و حوادثغیر قابل جبران آن منجر شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز